Inlägg från: Patricia1984 |Visa alla inlägg
  • Patricia1984

BF januari 2014

sunnydays skrev 2013-06-13 13:16:19 följande:
    Någon av er som har rest gravid?
    Sambon jobbar i spanien i några veckor och jag håller på att planerar åka dit när jag är i v 13-14.
    Jag har gjort det och det har gått bra.
  • Patricia1984

Det kan vara värmeutslag.

84Johanna skrev 2013-07-26 15:14:03 följande:
    Är i V 15 och har fått röda kliande utslag på brösten och lite på ryggen. det kliar mest när jag bli svettig och varm.  Nån som har varit med om detta?  
    Elin 101016

• Patricia1984

Jag hade mycket utav dessa känslor med första barnet. Ibland så ifrågasatte jag mig själv ifall jag ville det här. Men ungefär i mitten av graviditeten så blev jag mer och mer positiv till graviditeten. Jag tänkte mycket på hur livet skulle bli osv. Man vet ju att ens hela liv kommer förändras och aldrig bli densamma. Läskigt :) men man smälter allting. Tillåt dig att känna så, det är helt OK :)

tinis skrev 2013-07-31 17:21:44 följande:
    Usch, första dagen efter semester :/ Så tråkigt men tiden knatar på, det är iaf sommarens sista dygnspass för mig, otroligt skönt! Men idag har det varit en sån där dag som jag är orolig o nervös inför att bli mamma o hur livet kommer bli. Typiskt! Är.det fler som fortfarande har Sanna känslor ibland? Som tur är så är dom bra dagarna fler

• Patricia1984
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-08 22:14:04 följande:
    Ligger i sängen nu och känner jättetydligt att denna bebis rör sig precis sonen inte sparkar utan mer drar utmed livmoderväggen. hihi mysigt helt plötsligt kom minnet tillbaka att de var så här de kändes :) MYS
    Vad mysigt! Jag har aldrig kännt fladder utan mer som svepande rörelser, precis som när jag väntade min son i början Glad
  • Patricia1984
    Burberry skrev 2013-08-30 12:56:23 följande:
    Någon här som har erfarenhet av Belly Bandit? Efter förra graviditeten drog magen ihop sig dåligt, köpte efter ett tag någon maggördel från Lindex (eller KappAhl?) men tyckte nu inte den hade så stor effekt.

Löns det satsa på en Belly Bandit denna gång och ta med den redan till BB? Och hur är det, om man skulle bli snittad, kan man alls använda den då? Någon med barn från förr som har erfarenhet av dem?
    Jag använde den efter min förlossning och jag tyckte att den hjälpte att dra ihop magen samt att den är skön att ha på sig.
  • Patricia1984
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:46:28 följande:
    Jag håller som bäst på att slipa en beg spjälsäng som jag sen ska spraymåla svart jag hoppas att jag ska bli nöjd med resultatet bara.

Nästa vecka ska jag och en kompis åka ner till ikea (15 mil härifrån) och förmodligen är det sista gången innan bebis kommer, VAD får jag inte glömma att köpa?
    Köp massor av små handukar, tror att dom kommer i 10 pack. Dom är toppen att ha.
  • Patricia1984
    Josefine02 skrev 2013-09-24 10:51:55 följande:
    Min kompis sydde ett babynest till mig. Köpte blårandigt tyg och kuddvadd på en tygbutik. Sen tog vi ett lakan hemifrån till en annan del. Är så nöjd! :)
    Jätte fin!
  • Patricia1984

Har en bugaboo donkey.

sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:
    Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska  Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy. För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet... Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? 

• Patricia1984
    Burberry skrev 2013-09-30 12:10:05 följande:
    Åh, nu blev jag ju nojig. Kom just hem från läkarbesöket, fått fixat ett intyg över graviditetsvecka till flygbolagen i USA. Läkaren verkade riktigt orolig över risken för blodpropp under flygningarna.

Naturligtvis vet jag om risken, har köpt stödstrumpor färdigt, och vet jag bör röra på mig ofta under flygturen. Men har nu inte riktigt tyckt jag ska flyga så länge ändå (räknar Australienresor som långa flygresor, inte USA) så inte oroat mig desto mer.

Men nu smittade oron av sig lite äsch då!

Men säkert går det bra, och med två fyraåringar med på resan blir det ju en hel del spring i gången för toabesök.. Och sen lite gymnastik för fötterna när man sitter.

Någon annan som har inplanerat flyga lite längre än några timmar? Oroar ni er alls?
    Jag flög i år denna år i januari när jag väntade min son, flög tll sydamerika ca 30 timmars flyg via USA. Var i vecka 33 och flög hem i vecka 36. Det gick jätte bra. Fick dock ta sprutor för att förhindra blodpropp. 
  • Patricia1984

Om exakt en vecka är vi i december månad och då kommer vi kunna säga att nästa månad ska vi ha barn Glad

• Patricia1984

Är också kvar. Är i vecka 32+0. 
    Är så trött på att vara gravid nu. Men tiden kommer gå fort, jul och nyår och sedan bebis kan man säga Glad

• Patricia1984

Sammandragningarna för mig känns som ett sug från magen och inblandade ett tryck mot rumpan. Magen blir hård och ibland sne. Tex rumpan som sticker ut på ena sidan.

• Patricia1984

Jag har haft förvärkar som liknar mens smärta. Ibland vet man inte om man har ont i magen för att man behöver gå på toaletten eller om det är förvärkar men jag har haft förvärkar. Jag har 18 dagar kvar och var på ultraljud i fredags och han väger redan 3,7 kg. Bebisarna ökar med 25 gram per dag!

• Patricia1984

Samma här, äter betydligt mindre pga mindre aptit men vågen står på samma siffra. Konstig!

Josefine02 skrev 2014-02-19 17:06:39 följande:
    Grattis till alla bebisar! :)) Måste fråga! Är det någon nu såhär efter graviditeten och förlossningen som inte har någon matlust? Eller har "lidit" av det efter någon annan fl eller grav? Det är så konstigt, för jag är den som älskar mat och känner verkligen ingen lust för att äta överhuvudtaget och det känns som om maten jag äter inte smakar ett skit? Vad gör man?

Svar på tråden BF januari 2014