• 123456

knipkulor

Jag använder knipkulor för att träna bäckenbottenmuskulaturen men undrar om någon vet om det sas räcker med att ha den inne och gå runt med den eller om det måste göras några övningar samtidigt? 

• Svar på tråden knipkulor
  • George 1

Värdelöst !
    öva med hönsägg, o, istället.
    1 eller 2 ägg sätter du in och kniper, hårt, för att dessa inte skall ramla ur.
    En dag kommer du att knipa hår, dom går sönder.
    Du kommer att aldrig få kissläckage  efter denna övning samt en överlycklig man.
    Han kommer att gå med ett leende efte varje stund han och du älskat........ 

• 123456

Skulle inte tro det. Kan inte få in ett än mindre två ägg! Vill bara träna upp en starkare muskulatur efter förra förlossningen inför den som nu komma skall.

• amorosa

Det ska räcka att du går runt med kulorna, du behöver inte göra övningar samtidigt. Muskulaturen arbetar aktivt med kulorna när de rör sig inne i dig, utan att du behöver göra nåt.

George 1: löjligt svar...

♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • Fridayyy
    amorosa skrev 2013-05-07 07:50:55 följande:
    Det ska räcka att du går runt med kulorna, du behöver inte göra övningar samtidigt. Muskulaturen arbetar aktivt med kulorna när de rör sig inne i dig, utan att du behöver göra nåt.

George 1: löjligt svar...

Är det verkligen sant? Då borde det ju hjälpa med menskopp med?
  • amorosa

Vadå? Aldrig hört talas om...

Så funkar de kulor jag använt i alla fall. Men alla är kanske inte lika. Mina kulor består av ett ytterhölje runt en mindre kula, så den mindre kulan rullar runt inne i ytterhöljet och aktiverar på så sätt musklerna.  

• Fridayyy
    amorosa skrev 2013-05-07 20:12:18 följande:
    Vadå? Aldrig hört talas om...

Så funkar de kulor jag använt i alla fall. Men alla är kanske inte lika. Mina kulor består av ett ytterhölje runt en mindre kula, så den mindre kulan rullar runt inne i ytterhöljet och aktiverar på så sätt musklerna.  

Känner du att musklerna spänner sig då eller?
  • 123456

Såna har jag också, de är ganska stora och jag köpte dem på apoteket. vissa gånger har jag världens sjå att hindra den från att åka ut och vissa gånger känner jag den inte alls. Man vill ju att det ska hjälpa och vara säker på att man tränar på rätt sätt.

• Fridayyy
    123456 skrev 2013-05-08 10:26:06 följande:
    Såna har jag också, de är ganska stora och jag köpte dem på apoteket. vissa gånger har jag världens sjå att hindra den från att åka ut och vissa gånger känner jag den inte alls. Man vill ju att det ska hjälpa och vara säker på att man tränar på rätt sätt.

Kolla här...www.snippgympa.nu
  • 123456

tack för tipset, gillade dem på facebook.

Någon som vet varför det vissa gånger med kulan man  måste  kämpa som ett djur för att den inte ska trilla ut och vissa gånger inte känner av den alls? Är det noga med hur långt man stoppar  in den?  

• amorosa

Har också märkt att det är olika från gång till gång, men vet inte varför.

Svar på tråden knipkulor