• Niju

Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?

Jag har funderat lite med det här med blöjpriser och hur de kan skilja sig så mycket mellan olika orter/affärer. Jag har en Ica och hemköp nära (5-10min) och där kostar blöjorna 149 kr/paket (ica) och 129kr/paket (hemköp).

Men åker jag ett par kilometer bort kan jag få två paket blöjor för 139 kr eller ett paket för 79...(ica och coop)

Hur kan det vara så stor skillnad på blöjpriser egentligen? Man får två paket för priset av ett...

(köper pampers activefit och easyup) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?
  • Ronjah

Här kostar ett paket blöjor (libero eller pampers) 88 kr på coop. Men vi har nästan alltid rabattkuponger på 50-60 kr vid köp av två paket. Så det blir väl 58-63 kr paketet då.

• hjertat

Jag kör på blöjor i strl 4 nu och har precis upptäckt att Willys egna blöjor är riktigt bra. Sonen har än så länge vanliga blöjor och inte byxblöjor. Ett paket med 50 st kostar 69 spänn där. Himla värt det! Innan brukade jag handla Libero comfort fit strl 4 på Hemköp i Majorna, Gbg för 109 kr/paket.

• Lufsan

Köper Libero stl 3 och det är ju en stor förpackning som räcker riktigt länge och den kostar vär 169 eller nått sånt. Om jag ska vara helt ärlig tror jag att jag kollat priset en gång eller så.. 

En dag i sänder.
  • Quiet thoughts

Bor på Åland, nr 5 av Libero ger jag just under 15€ för och det är 80 st i paketet.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Mellanmjölkens land

Up&Go stl5 och jag har för mig att de kostar typ 95 om man inte har nån rabatt. Eftersom vi bara använder blöja nattetid och passar på att köpa när vi får kuponger har jag inte 100% koll på normalpris

• aztec

Betalar 76:- på coop forum för pampers! (95 utan medmera kort!) Men lägg på kuponger på det så blir det inte så farligt...

• Frontline

Gav 110:- för 2 paket Libero Up&Go storlek 5 i torsdags...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cloudberry79

Vi har inga lågprismarknader här och Pampers funkade inte så bra på våra taniga barn, så vi köper Libero för 109 kronor per paket.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Frontline
    cloudberry79 skrev 2013-04-27 20:04:07 följande:
    Vi har inga lågprismarknader här och Pampers funkade inte så bra på våra taniga barn, så vi köper Libero för 109 kronor per paket.
    Vi har inte det heller men man får passa på när det är erbjudanden och förstås använda kuponger som man kan få...

Dyraste Libero vi har köpt kostar 95:- men oftast har vi rabattkuponger typ köp 2 paket och få 50:- i rabatt då blir ju priset 70:- per paket...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?