• Niju

Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?

Jag har funderat lite med det här med blöjpriser och hur de kan skilja sig så mycket mellan olika orter/affärer. Jag har en Ica och hemköp nära (5-10min) och där kostar blöjorna 149 kr/paket (ica) och 129kr/paket (hemköp).

Men åker jag ett par kilometer bort kan jag få två paket blöjor för 139 kr eller ett paket för 79...(ica och coop)

Hur kan det vara så stor skillnad på blöjpriser egentligen? Man får två paket för priset av ett...

(köper pampers activefit och easyup) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?
  • Caladhiel

Det låter ju åtminstone som om ni har billiga blöjor i Sverige (bor själv i Finland) men pris/paket är ju egentligen oväsentligt eftersom antalet blöjor/paket varierar. Vi köper nu endast Libero comfort fit 6 som nattblöja åt vår son, och betalar 0.19 ? per blöja (~1.63 SEK) alltså 13.90 ? för 72 blöjor vilket blir knappa 120 SEK.

• Brockmadigan

Stormarknader säljer blöjor med förlust för att locka barnfamiljer till butiken ett rimligt pris på blöjor är 129-149kr.

• lilleskutto

Som någon annan skrev tidigare är det ju olika priser beroende på hur många blöjor det är i ett paket.
    Ett paket med fler blöjor blir billigare i längden då de räcker längre...

• Natulcien

Det är väl mer intressant vad man betalar per blöja än per blöjpaket, eftersom det är olika antal blöjor i olika paket...

Vi betalar mellan 2 kr till 2:30 kr per blöja (Pampers) beroende på var vi handlar. Dyrast på ICA.

• Mimmi77

Med rabatter och kuponger brukar det bli runt 60-80 per paket på Coop för Pampers Easy up st 4
    Ordinarie pris är typ 129 tror jag
    Bor i centrala Stockholm

• yodi

mindre än ett hundra.

antingen så köper jag på coop ( köper jag ett visst märke där och drar kortet så får jag 20% rabatt) och betalar då ca 80 kr.

eller så köper jag när jag storhandlar på willys och får då köpa för 90 kr paketet.      

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?