• Lily of the Valley

Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?

Jag undrar om det är fler än jag här i krokarna som vill ha lite nya vänner?

Jag är i 28 år och min sambo 35. Vi bor i ett hus i Valbo och har 2 barn tillsammans. Eira 4 år föddes 1 april 2009 och Atle snart 2 år föddes 16 maj 2011.

Jag tycker om att umgås med vänner och familj, fika, fynda på loppis, läsa böcker (även fast det mestadels blir tidningar numera), allt härligt i naturen såsom utflykter, upptäcktsfärder, bärplockning osv osv, listan kan göras lång.

Är du som jag också ute efter en ny vän så hör gärna av dig.

• Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?
  • Lily of the Valley

Hej allesammans! Gör ett försök att blåsa liv i den här gamla tråden igen

Vad sägs om att ses?? Nu när det är vår (och snart sommar ) så är det ju enkelt att ses utomhus, i en lekpark t.ex.

Hoppas allt är bra med er! Kramar Hjärta

• Åsa xyz

Jag tycker det vore kul att ses! Vi har inte så mycket för oss så det är kul för både mig och dottern om det händer något!

• Lily of the Valley
    Åsa xyz skrev 2014-05-28 13:10:14 följande:
    Jag tycker det vore kul att ses! Vi har inte så mycket för oss så det är kul för både mig och dottern om det händer något!
    Trevligt! Har du något förslag på var och när? Jag som har två vildingar (3 och 5 år) ses gärna vid någon lekpark eller så
  • Åsa xyz

Lekparken i Boulongnern kanske? Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att fler hakar på?
    Jag kan också tipsa om att natursnokarna, dvs naturskyddsföreningens barnavdelning, ska ha utflykt och titta på fjärilar den 28 juni. gavle.naturskyddsforeningen.se/
    I länken står det 7 juni men de ska göra det igen den 28:e. Jag tänkte följa med på det, det ska tydligen vara barnvagnsvänligt också.

• Chaotica

Den här tråden har jag missat!

37-årig 4-barns (5 år, 3 år, 2 år och 2 år) mamma som bor i Gävle

Har varit föräldraledig i drygt 3 år nu, bor i Stigslund.

Vi kommer gärna om det kommer en träff och det funkar praktiskt

• Lily of the Valley
    Åsa xyz skrev 2014-06-18 19:09:14 följande:

Lekparken i Boulongnern kanske? Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att fler hakar på?
    Jag kan också tipsa om att natursnokarna, dvs naturskyddsföreningens barnavdelning, ska ha utflykt och titta på fjärilar den 28 juni. gavle.naturskyddsforeningen.se/
    I länken står det 7 juni men de ska göra det igen den 28:e. Jag tänkte följa med på det, det ska tydligen vara barnvagnsvänligt också.

Jag tycker absolut att vi kan boka en dag, så får vi se (hoppas) att några fler hänger på Hur ser det ut för dig i sommar?

Tack för tipset! Har hört talats om natursnokarna faktiskt, men inte riktigt tagit mig för att vara med på någon arrangerad träff. Att kolla på fjärilar lät ju roligt, det skulle mina barn älska. Ska kolla in deras hemsida lite mer
  • Lily of the Valley
    Chaotica skrev 2014-06-18 22:18:32 följande:

Den här tråden har jag missat!

37-årig 4-barns (5 år, 3 år, 2 år och 2 år) mamma som bor i Gävle

Har varit föräldraledig i drygt 3 år nu, bor i Stigslund.

Vi kommer gärna om det kommer en träff och det funkar praktiskt

Hej och välkommen! Vad roligt med fler

Du verkar minst sagt ha fullt upp med barnen Men det är klart att du ska hänga med och ses! En dag i Boulognern där barnen kan springa fritt o leka, så får vi försöka prata så gott det går medan vi springer efter ungarna

• Lily of the Valley

Imorgon är det midsommar! Vad har ni för er?

Vi ska plocka blommor på förmiddagen och försöka få till två kransar för barnen att ha i håret. På eftermiddagen åker vi till kompisars stuga för att dansa kring midsommarstången och fika, men middag äter vi här hemma och tar en lugn kväll

Glad midsommar och trevlig helg allesammans!

• Chaotica
    Lily of the Valley skrev 2014-06-19 20:40:42 följande:

Hej och välkommen! Vad roligt med fler

Du verkar minst sagt ha fullt upp med barnen Men det är klart att du ska hänga med och ses! En dag i Boulognern där barnen kan springa fritt o leka, så får vi försöka prata så gott det går medan vi springer efter ungarna

Min äldsta älskar att leka där, svårt att få henne därifrån ibland

Jag kan ju alltid komma och skulle det bli kaos så får jag väl åka tidigare än er andra, det löser sig!
  • Åsa xyz

Okej då säger vi lekparken i Boulongern!
    Är vardagar bra för er, är ni föräldralediga / har semester? Jag föredrar vardagar, det är då som det kan bli lite långsamt när min man jobbar.
    Vad sägs om nån dag i veckan 7-11 juli? Eller är det för snart, ska vi ta nåt ännu längre fram så att fler här hinner se det?

Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?