• Nape

    Strejken- jag förstår inte upplägget riktigt (förskola)

    Jaha, här laddar vi inför matlådevecka för barnen. Jag har två barn i skolan och yngsta går på förskola. Det ska väl funka, även om det blir en fasligt massa pyssel (ett av barnen har en ätstörning).

    Just förskolans upplägg förstår jag inte riktigt. Frukost och lunch- visst, det brukar köket fixa. Men mellis brukar vara en frukt som personalen skär upp. Frukten finns redan inköpt på förskolan. Men vi måste nu alltså skicka med mellis. Hm?

    En annan sak vi reagerade på är att vi måste skicka med engångsbestick och engångsmugg. Varför? Varje avdelning har egen diskmaskin och egna bestick, tallrikar och glas. Det är pedagogerna som sköter dukning och disk- INTE kökspersonalen.

  • Svar på tråden Strejken- jag förstår inte upplägget riktigt (förskola)
  • Pallas

    Det är nog bäst att du kontaktar din specifika förskola och frågar. När mina gick i förskola var det också pedagogerna som skötte dukning, disk osv på avdelningen.

  • W Goldberg

    Barnskötarna strejkar också på vissa ställen.
    Det kan inte vara därför det är som det är på eran förskola?

  • Nape
    W Goldberg skrev 2013-04-28 12:40:24 följande:
    Barnskötarna strejkar också på vissa ställen.
    Det kan inte vara därför det är som det är på eran förskola?
    Nej, barnskötarna strejkar inte hos oss. Och personalen på avdelningen består bara av förskollärare.

    Ska fråga på måndag.
  • AceTheMan
    Nape skrev 2013-04-28 12:32:27 följande:
    Jaha, här laddar vi inför matlådevecka för barnen. Jag har två barn i skolan och yngsta går på förskola. Det ska väl funka, även om det blir en fasligt massa pyssel (ett av barnen har en ätstörning).

    Just förskolans upplägg förstår jag inte riktigt. Frukost och lunch- visst, det brukar köket fixa. Men mellis brukar vara en frukt som personalen skär upp. Frukten finns redan inköpt på förskolan. Men vi måste nu alltså skicka med mellis. Hm?

    En annan sak vi reagerade på är att vi måste skicka med engångsbestick och engångsmugg. Varför? Varje avdelning har egen diskmaskin och egna bestick, tallrikar och glas. Det är pedagogerna som sköter dukning och disk- INTE kökspersonalen.
    problemet här är att personalen bryter mot lagen , du får inte strejka om det drabbar 3 man , alltså barnen

    samma som med sjukvården

    spelar ingen roll va ni har för argument köper inte skiten

    inte meningen att barnen ska få skit för det här 
  • Nape
    AceTheMan skrev 2013-04-28 12:50:40 följande:
    problemet här är att personalen bryter mot lagen , du får inte strejka om det drabbar 3 man , alltså barnen

    samma som med sjukvården

    spelar ingen roll va ni har för argument köper inte skiten

    inte meningen att barnen ska få skit för det här 
    Det känns inte som man har så mycket val, tyvärr. Skicka med matlåda eller hämta hem barnen vid lunch. Jag har inte råd att vara hemma från jobbet.


  • AceTheMan
    Nape skrev 2013-04-28 12:53:52 följande:
    Det känns inte som man har så mycket val, tyvärr. Skicka med matlåda eller hämta hem barnen vid lunch. Jag har inte råd att vara hemma från jobbet.


    va har barnen gjort?

    Varför strejka o varför skulle just ni va värda högre lön?

    Har sett hur det funkar på förskola.

    Ni lärare står o snackar skit o bryr er inte ett piss om ungarna.

    Nä ni är inte värda högre lön så länge det är roligare o stå i grupp o snacka skit

     möjligtvis kicken då
     
  • Nape
    AceTheMan skrev 2013-04-28 13:06:16 följande:
    va har barnen gjort?

    Varför strejka o varför skulle just ni va värda högre lön?

    Har sett hur det funkar på förskola.

    Ni lärare står o snackar skit o bryr er inte ett piss om ungarna.

    Nä ni är inte värda högre lön så länge det är roligare o stå i grupp o snacka skit

     möjligtvis kicken då
     
    Oj, du ställer frågor till mig? Jag är alltså förälder. Jag har ingenting med strejken att göra, mer än att jag och mina barn är drabbade.

    Synd att du känner som du gör för förskolepersonal. Vi är nöjda med vår personal.
Svar på tråden Strejken- jag förstår inte upplägget riktigt (förskola)