Reaktioner över att få syskon!
Min son var 3 år 9 mån när han fick en lillebror. Han blev rejält avundsjuk och det höll i sig hela första året tyvärr. Inte så att han var dum mot bebisen utan det gick ut över oss föräldrar. Min man är tvungen att arbeta flera kvällar per vecka så jag är ganska mycket ensam med barnen på kvällarna. Min stora började att bajsa på sig varje gång jag satt och ammade om jag var ensam hemma. Han gjorde inte detta om min man var hemma. Innan lillebror föddes hade han inte bajsat på sig på nästan ett år så det hade absolut med bebisen att göra. Han var också orolig på nätterna, hade nattskräck och var svår att lägga på kvällarna. Upplevde honom som stökig och orolig i allmänhet.
Nu är lillebror nästan 2 år och storebror är inte alls avundsjuk längre Snarare så att jag tycker han borde bli avundsjuk ibland fastän han inte blir det. Lillebror är en riktigt charmig en som ler mot alla gamla tanter ute så att alla tycker han är såå söt, men detta verkar inte stora störa sig på nämnvärt. Inte heller att lillebror sover mellan mig och pappan medan storebror sover i eget rum.