• Anonym (Flytta?)

Får han flytta med?

Jag har fått sommarjobb på min hemort, om det blir en fortsättning på det flyttar jag permanent då jag inte hittar jobb på min nuvarande hemort.

Min son som är 11 säger att han vill flytta med mig om det blir så,hur mycket har han själv att säga till om ifall pappan vägrar? 

• Svar på tråden Får han flytta med?
  • Kjell2
    Anonym (Flytta?) skrev 2013-04-29 08:46:04 följande:
    Jag har fått sommarjobb på min hemort, om det blir en fortsättning på det flyttar jag permanent då jag inte hittar jobb på min nuvarande hemort.

Min son som är 11 säger att han vill flytta med mig om det blir så,hur mycket har han själv att säga till om ifall pappan vägrar? 

Hur ser vårdnad, boende  och eventuellt umgängesavtal ut?

Har du t ex EV så kan du flytta hur du vill så länge du följer umgängesschemat.

Skulle du vilja, eller det krävs, en process kommer rätten lyssna på sonen men det kommer vara en faktor bland många som spelar in. Har sonen ett fungerande och regelbundet umgänge med pappan skall det mycket till för att rätten skall gå till ett sämre/minskat umgänge.
  • h8him

Får och får. Förstår han ens vad en flytt innebär? Hur ser boende och umgänge ut idag? Har ni gemensam vårdnad? Är det långt mellan där ni bor nu och orten du vill flytta till? Flyttar du även om sonen inte får flytta med dig?

• Anonym (eli)

Din son är gammal nog att bestämma själv.

• h8him
    Anonym (eli) skrev 2013-04-29 09:03:32 följande:

Enligt dig eller?
  • Anonym (Flytta?)

Vi har gemensam vårdnad och vv boende just nu! Ja det känns som jag inte har något val...stämplingsdagar tryter och jag har chans till ett fast arbete. Jag vill att han ska bo där han mår bäst själv! Det skulle kännas jävligt om det nu är med mig han vill vara och så får han inte det Avståndet är 30 mil men om vi skjutsar med bil från varsitt håll en bit blir det en tågresa på 1,5 tim utan byte för honom! Jag skulle göra allt för att han får träffa sin pappa så mkt det går. Jag tycker han borde få prova på iaf,trivs han inte får man ändra. 

• Anonym (Flytta?)
    Anonym (eli) skrev 2013-04-29 09:03:32 följande:

Har du egen erfarenhet av detta, att det är så, eller är det bara vad du tycker?
  • h8him
    Anonym (Flytta?) skrev 2013-04-29 22:19:42 följande:
    Vi har gemensam vårdnad och vv boende just nu! Ja det känns som jag inte har något val...stämplingsdagar tryter och jag har chans till ett fast arbete. Jag vill att han ska bo där han mår bäst själv! Det skulle kännas jävligt om det nu är med mig han vill vara och så får han inte det Avståndet är 30 mil men om vi skjutsar med bil från varsitt håll en bit blir det en tågresa på 1,5 tim utan byte för honom! Jag skulle göra allt för att han får träffa sin pappa så mkt det går. Jag tycker han borde få prova på iaf,trivs han inte får man ändra. 

Kan ni inte testa över sommaren, om du ändå får jobb där?

• Anonym (Flytta?)

Jo vi ska det. Men jag vet inte med säkerhet att jag får jobba kvar efter sommaren ännu,de vill väl testa mig först och se vad jag går för! Jag och pappan har delat upp sommaren så han ska vara några veckor med mig och några hos honom. Jag kommer börja där innan skolan slutar så då ska han bo med pappa ett par veckor. Kanske är ett bra tillfälle för honom att känna efter! Man saknar ju inte kon förrän båset är tomt

• h8him
    Anonym (Flytta?) skrev 2013-04-29 22:38:02 följande:
    Jo vi ska det. Men jag vet inte med säkerhet att jag får jobba kvar efter sommaren ännu,de vill väl testa mig först och se vad jag går för! Jag och pappan har delat upp sommaren så han ska vara några veckor med mig och några hos honom. Jag kommer börja där innan skolan slutar så då ska han bo med pappa ett par veckor. Kanske är ett bra tillfälle för honom att känna efter! Man saknar ju inte kon förrän båset är tomt
    Ja, absolut! Du får vara förberedd på allt. :) Det kan bli så att han hellre stannar med pappa också. Jag hoppas att allt löser sig och att ni föräldrar kan komma överens!
  • Anonym (Flytta?)

Ja! Jag hoppas också att vi ska kunna lösa det! Bara grabben är nöjd så får vi vuxna bara gilla läget!

Svar på tråden Får han flytta med?