Inlägg från: Anonym (bananen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bananen)

Famijehem sa upp sig.

Mitt barn har varit hos samma familjehem ca 3 år. (Under 10år)

Nu har familjehemmet sagt upp sitt uppdrag att vara familjehem åt barnet.

Vad brukar hända sen? Någon som vet?

• Svar på tråden Famijehem sa upp sig.
  • Anonym (bananen)

jaha..undra hur barnet kommer attkänna sig.

• Anonym (bananen)

Tänk om biologiska föräldrar "bara säger upp sig" när det inte passar längre.

• Anonym (bananen)
    Anonym (1) skrev 2013-04-29 21:03:12 följande:
    Det rimmar jäkligt illa med tanke på att du är den biologiska föräldern och inte har ditt barn boende hos dig. 
    Det handlar om familjehem som har tagit på sig uppdraget och nu säger upp sig.
  • Anonym (bananen)

När barn av någon anledning behöver bo hos familjehem så ligger yttersta ansvaret hos socialtjänsten. DOMhar ju hittat denna familj som för 3 år sedan ville ta hand ombarnet. Inte ska det bli sämre hos familjehem..Denna familj kommer aldrig mer få uppdrag från "min"kommun.

Vill inte skriva mer detaljer.

(Barnet kommer med största sannoklighet få flytta hem) Vilket är underbart.

Tanken med denna tråd var att Familjehem kan närsomhelst säga upp placerade barn....(Lättvindligt)

eller krångliga familjehem...

• Anonym (bananen)

SJÄLVKLART är vi överlyckliga av nyheten att barnet planeras HEM. Inte det jag vill skriva om.

Seriöst så har jag aldrig litat pådenna familjehem (helhjärtat) känns som om "jag fick rätt".

Lite motstånd och dom säger upp sig..samtidigt som domhar skaffat 2 nya fosterbarn.

Sammanlagt 4. Har kallat dom (för mig själv) BARNHOTELL.

• Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 21:48:33 följande:
    Va Det har jag aldrig hört talas om. Det finns ju jourhem att placera barnet i tills ett nytt familjehem kan ta emot barnet. Verkar ju hur galet som helst att barnet får flytta hem och sedan ryckas upp från sitt hem IGEN efter ett tag......

Du måste ha missuppfattat något Kan det vara så att barnet har fått flytta hem för att föräldrarna slutat missbruka till exempel och sedan återfaller föräldrarna och då placeras barnen på nytt 

DEt är just det soc vill undvika...barnet ska INTEjouplaceras någonstans..utan hem direkt.

Katastrofalt när barn bollas hit och dit i olika familjehem.

• Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 21:53:54 följande:

Blir dem av med de andra placeringarna nu också?

Stooooooort GRATTIS till dig och barnet!!!

Jag har själv mitt barn placerat sedan nästan 1 månad nu. Barnet vantrivs något grymt mkt och vill bara flytta hem igen. Men som mamma är jag maktlös mot soc.

Barnet kommer vara hemma i juli när familjehemmet reser på semester dock.....så tydligen är jag inte såååå illa som förälder??!!!
    Jag och mitt barn fick välja själva, vill barnet följa med på resan eller bo hemma med mig - svaret var självklart!

MItt barns "familjehem" är dock inte utredda eller godkända.         
    Dom andra placeringarna är från någon annan kommun. Så dom "kan" ha barn! Någon skrev om mitt barn e jobbigt...tvärtom "ett lätt barn" Det vet soc om. Och barnet VILL flytta hem.
  • Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 21:53:54 följande:

Blir dem av med de andra placeringarna nu också?

Stooooooort GRATTIS till dig och barnet!!!

Jag har själv mitt barn placerat sedan nästan 1 månad nu. Barnet vantrivs något grymt mkt och vill bara flytta hem igen. Men som mamma är jag maktlös mot soc.

Barnet kommer vara hemma i juli när familjehemmet reser på semester dock.....så tydligen är jag inte såååå illa som förälder??!!!
    Jag och mitt barn fick välja själva, vill barnet följa med på resan eller bo hemma med mig - svaret var självklart!

MItt barns "familjehem" är dock inte utredda eller godkända.         

hehe..ja "vi" är tydligen ok föräldrar under helger (Mitt barn är med mig flera helger) Osv.

• Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 22:01:41 följande:

Har ni haft umgänge så pass ofta att barnet kan slussas hem till dig direkt?

Jag har bara umgänge 3-4 dagar i veckan....... försöker utöka det dock. Nu hamnar jag lite ifrån din ts, men jag skulle bli väldigt glad och tacksam om du vill ge mina frågor lite tid och svar?

Jag och min son är som sagt helt novisa i detta........   

Barnet ska få gå vårterminen ut därborta. Sen får man se hur soc resonerar och BESTÄMMER.

Kommer att ha "täta"möten med soc..planera. Mer vet jag inte denna sekund.

Men positivt är det i vilket fall.

(Många här tror attman är en hemsk person bara för att barnet har blivit placerat,men jag vet så är det inte alltid)

• Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 22:16:50 följande:

Åh tack..... för att du skriver till mig, känner mig såååå ensam i detta h*vete.

Sonen är 12 år och anledningen är att jag har mått dåliigt psykiskt och hade ett återfall för ett tag sen. Jag har ibland självmedicinerat med alkohol, är dock inte alkoholist eller beroende. Soc tog sonen då.

Jag är separerard sen ett par månader tillbaka, jag gick ner mig totalt efter separationen och därav väntade soc in ett tillfälle att ta sonen.

Jag är dock så gott som frisk nu (går i behandling för min diagnos) och detta var en kris som jag tyvärr inte hanterade så bra.

Sonen var inte hemma när återfallet skedde dock, så han förstår inte detta alls.        
    Du får bara kämpa och visa att du har "kommit över krisen". Och du är inte ensam.
  • Anonym (bananen)
    Anonym (***) skrev 2013-04-29 22:28:00 följande:

Jag är grymt imponerad över dina inlägg ........... snälla säg att Du arbetar med barnärenden på soc?
    Du är ödmjuk och stark...... {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (bananen)

Inget fel på bra familjehem....många barn som idag är vuxna har fått ersättning av staten pga missförhållanden.

• Anonym (bananen)
    Jättekul skrev 2013-04-30 10:18:24 följande:
    Det stämmer att barn innan det blev förbjudet med aga att barn hos familjehem blev slagna. Liksom barn blev hos sina biologiska föräldrar. Vilket är jättehemskt.

Sen vet man inte hur många som ljuger av familjehemsbarnen. Jag menar det fanns pengar att tjäna här. 

aga och aga...såg du inte uppdrag granskning eller var det kalla fakta...det va inte "normala" örfilar!!!!!!!!!!!!!

barnen tvingades 100 st situps,äta tills domkräktes....ochmycket mycket mer.

Svar på tråden Famijehem sa upp sig.