Famijehem sa upp sig.
Mitt barn har varit hos samma familjehem ca 3 år. (Under 10år)
Nu har familjehemmet sagt upp sitt uppdrag att vara familjehem åt barnet.
Vad brukar hända sen? Någon som vet?
Mitt barn har varit hos samma familjehem ca 3 år. (Under 10år)
Nu har familjehemmet sagt upp sitt uppdrag att vara familjehem åt barnet.
Vad brukar hända sen? Någon som vet?
jaha..undra hur barnet kommer attkänna sig.
Tänk om biologiska föräldrar "bara säger upp sig" när det inte passar längre.
När barn av någon anledning behöver bo hos familjehem så ligger yttersta ansvaret hos socialtjänsten. DOMhar ju hittat denna familj som för 3 år sedan ville ta hand ombarnet. Inte ska det bli sämre hos familjehem..Denna familj kommer aldrig mer få uppdrag från "min"kommun.
Vill inte skriva mer detaljer.
(Barnet kommer med största sannoklighet få flytta hem) Vilket är underbart.
Tanken med denna tråd var att Familjehem kan närsomhelst säga upp placerade barn....(Lättvindligt)
eller krångliga familjehem...
SJÄLVKLART är vi överlyckliga av nyheten att barnet planeras HEM. Inte det jag vill skriva om.
Seriöst så har jag aldrig litat pådenna familjehem (helhjärtat) känns som om "jag fick rätt".
Lite motstånd och dom säger upp sig..samtidigt som domhar skaffat 2 nya fosterbarn.
Sammanlagt 4. Har kallat dom (för mig själv) BARNHOTELL.
DEt är just det soc vill undvika...barnet ska INTEjouplaceras någonstans..utan hem direkt.
Katastrofalt när barn bollas hit och dit i olika familjehem.
hehe..ja "vi" är tydligen ok föräldrar under helger (Mitt barn är med mig flera helger) Osv.
Barnet ska få gå vårterminen ut därborta. Sen får man se hur soc resonerar och BESTÄMMER.
Kommer att ha "täta"möten med soc..planera. Mer vet jag inte denna sekund.
Men positivt är det i vilket fall.
(Många här tror attman är en hemsk person bara för att barnet har blivit placerat,men jag vet så är det inte alltid)
Inget fel på bra familjehem....många barn som idag är vuxna har fått ersättning av staten pga missförhållanden.
aga och aga...såg du inte uppdrag granskning eller var det kalla fakta...det va inte "normala" örfilar!!!!!!!!!!!!!
barnen tvingades 100 st situps,äta tills domkräktes....ochmycket mycket mer.