• Anonym (bananen)

Famijehem sa upp sig.

Mitt barn har varit hos samma familjehem ca 3 år. (Under 10år)

Nu har familjehemmet sagt upp sitt uppdrag att vara familjehem åt barnet.

Vad brukar hända sen? Någon som vet?

• Svar på tråden Famijehem sa upp sig.
  • Anonym (bananen)

jaha..undra hur barnet kommer attkänna sig.

• Lilia

Det låter som extremt oansvariga människor! *usch*

• Anonym (What?)
    Lilia skrev 2013-04-29 20:45:44 följande:

Lilia skrev 2013-04-29 20:45:44 följande:

Oansvarigt? Det kan ju ha hänt något i deras liv. Någon av dem kanske fått en livshotande, eller en kronisk sjukdom av något slag? De kanske blivit arbetslösa och behöver flytta? De kanske har egna barn som av någon anledning behöver väldigt mycket stöttning. Det kanske hänt något allvarligt? Det är väl inte bara att säga att det är oansvarigt, utan att veta något om familjehemmets orsaker...
  • Anonym (bananen)

Tänk om biologiska föräldrar "bara säger upp sig" när det inte passar längre.

• Anonym (1)
    Anonym (bananen) skrev 2013-04-29 21:00:32 följande:
    Det rimmar jäkligt illa med tanke på att du är den biologiska föräldern och inte har ditt barn boende hos dig. 
  • Anonym (..)

Av just den anledningen kom jag och soc fram till att mitt barn inte skulle ha en sån kontakt, pga av risken för att något sådant skulle skada mer... (nu behövde mitt barn mer vuxna kontakter i sitt iv, därav jag sökte hos soc, inga andra stora problem om jag säger så)

• hennmau
    Anonym (bananen) skrev 2013-04-29 21:00:32 följande:

Men det är väl inte samma sak! Väldigt dumt att säga så! Jag tycker du ska vara tacksam för den hjälp du redan fått, iom att du har nån form av problem som gör att DU inte klarar av rollen... Behöver du fortsatt hjälp så får du väl en ny familj
  • Anonym (bananen)
    Anonym (1) skrev 2013-04-29 21:03:12 följande:
    Det rimmar jäkligt illa med tanke på att du är den biologiska föräldern och inte har ditt barn boende hos dig. 
    Det handlar om familjehem som har tagit på sig uppdraget och nu säger upp sig.
  • Anonym (1)
    Anonym (bananen) skrev 2013-04-29 21:08:05 följande:
    Det handlar om familjehem som har tagit på sig uppdraget och nu säger upp sig.
    Och du då? Som fött barnet och är dess biologiska förälder. Vart är ditt ansvar? Det kan ha hänt vad som helst som har gjort att de känner att de inte kan ta det uppdraget längre. Det är väl ändå bättre att de säger det innan det går för långt? De kan inte ta det ansvaret längre, ansvaret som faktiskt är ditt. 
Svar på tråden Famijehem sa upp sig.