Angels skrev 2013-04-29 22:46:14 följande:
Okej, så det var inte barnets pappa du separerade från?
Känns tyvärr som att din historia är mycket invecklad, mer invecklad än vad som går att skriva på ett öppet forum.
Det bästa du kan göra är att samarbeta med soc och familjehemmet och redan nu göra upp med soc vad som krävs för att du ska få hem ditt barn (det måste de kunna svara på). När du uppfyllt alla de krav soc har, kan ni börja arbeta på en plan för när barnet kan flytta hem igen.
Om du redan pratat med soc om detta, hur går det för dig? Finns det någon plan för framtiden eller är placeringen på obestämd tid?
Ja, du har helt rätt. Det här är alldeles för komplicerat för att få svar på ett forum. Den man jag separerade ifrån är den enda fadersfrigur som min son har haft.
Jag älskar verkligen hans båda barn. Den ena har jag aldrig bott med då han flyttade hemifrån som 17 åring, Men så fort vi träffas så klickar vi verkligen, jag VET att han tycker om mig jättemycket!
Vi spenderar 4 veckor varje sommar på semestern och då är det mest han och jag, pappan har annat att göra då ;)
Men dottern som var 11 när vi träffades kallar mig för sin bästa vän.
Känns så konstigt att min bästa kompis är tillsammans med min pappa sa hon förra sommaren. Hon är 15 nu och jag vill fortsätta ha kontakt med henne, kan jag det?
Min son ser henne som sin syster MER än han ser den halvsyster han bor med nu som syster.
Jag tror att soc har insett att dem faktiskt har tagit ett lite för snabbt beslut och på fel grunder. Dem skrev en utredning som dem visste skulle hålla i rätten så lvu gick igenom.
MEN när jag pratar med soc så känner jag att dem faktiskt vill att sonen ska flytta hem snart, jag är inte orolig egentligen för jag vet att jag är en bra mamma. Soc kände inte mig när placeringen skedde, nu när dem känner mig bätttre så inser dem att det kanske var ett misstag.
JAG SAMARBETAR TILL 100% MED BÅDE SOC OCH FAMILJEHEMMET! Jag gör det för mig och mitt barns bästa, mina egentliga åsikter behåller jag för mig själv.!
Men faktum är att jag anser att jag litar på mina soctanter, jag tycker dem båda är väldigt vettiga faktiskt!. Så jag tror att detta kommer lösa sig!