Chester Copperpot skrev 2013-04-30 15:43:43 följande:
Alltså, ska jag vara helt ärlig känns det inte riktigt på dig att det handlar om ett strikt kk-förhållande, snarare att du ser det som en början på ett riktigt förhållande. Det handlar mer om spelet och spänningen och kurtiserandet, för din del. Och det är vanligtvis så man uppvaktar varandra...
Vet du hur han ser på saken? Har ni pratat om det tidigare? Vet du hans inställning? Ser han det bara som sex, eller som början på nånting annat? Han spelar ju med i kurtiserande, så jag tror inte det bara handlar om sex för hans del.
Och jag hade faktiskt tagit upp det en meta-nivå och pratat om det. Snarare än att "spela svårfångad", som ditt andra alternativ är. Det tillhör också spelet, personligen är jag bara trött på den typen av mindgames. Jag gillar ärlighet och raka rör. Säg inte att du vill "utforska på annat håll" när du faktiskt inte vill det.
Om jag hade varit du hade jag sagt: Vi måste diskutera hur vi vill ha det. För det här handlar om mer än bara sex. Antingen får vi tagga ner och ta det strikt sexuellt och inte så mycket känslor och mys och trevligheter. Eller så är det inte ett kk-förhållande det här handlar om. Antingen mer eller mindre av alltihop, och jag vill gärna ha mer.
Du säger många kloka saker som jag håller med om. Det vore dumt av mig att säga det där om att utforska på andra håll när det är tvärtemot vad jag vill. Anledningen till att jag funderat på att säga det är ju bara att han ska "vakna till", men det kan ju lika gärna bli så att han tänker att jag är totalt ointresserad och därför tar ett steg tillbaka. Det vore inte så bra..
Det som är så svårt är att vi inte har pratat om det, bara innan vi sågs. Vi träffades på en internetsida nämligen. Då sa både han och jag att vi inte var ute efter ett förhållande (jag hängde väl mest på och sa "samma här" för att inte skrämma iväg honom om jag verkade för seriös.. inte så smart i efterhand kan jag ju säga). Han är ju nybliven singel och vill såklart utforska. Men just eftersom vi bara pratade om det då så får jag ju hopp om att han ändå, trots det han sa, kan ha fått känslor nu. För han kände ju inte mig när han sa så.
Det sitter långt inne hos mig att ta ett seriöst snack med honom. Det känns som att de killar som jag faller för ofta är lite av den typen att det är svårt att göra det utan att skrämma iväg dem. Det är jävligt jobbigt med spel, men jag är bra på att köra spel just eftersom jag är så rädd för att bli sårad. När jag tänker på hur jag har agerat så tycker jag inte att jag gjort något som tyder på att jag tycker om honom som mer än KK. Så det kan mycket väl vara så att han tror att jag inte är särskilt intresserad av honom och att han därför ligger lågt också. Han kanske tänker precis samma sak, att "tänk om jag skrämmer iväg henne, bäst är att play it cool".
Det lättaste vore såklart att prata med honom, men även det svåraste. När jag varit med honom har jag inte alls känt för att prata seriöst. Vi har ju bara träffats i några veckor. Kan det inte vara smart att avvakta lite och se? Kanske försöka få med honom på nån aktivitet nån gång och se om han vill följa med? Det är ju stor risk att jag blir sårad ju längre tid jag fortsätter träffa honom såhär, men eftersom jag inte vågar prata med honom skulle alternativet vara att bara lägga ner.. och det kan nog vara ganska svårt att leva med också.