Chester Copperpot skrev 2013-04-30 15:04:38 följande:
Man kan ha kemi på det sexuella planet, men kanske inte på det känslomässiga eller relationella planet. Jag skiljer på sex och kärlek. Jag kan leva utan förhållanden, men jag kan inte leva utan sex...
Med dom kk:s jag har haft så har det klickat rent sexuellt. Man har en känsla och kemi som kanske inte alltid är uttalad, men alltid väldigt påtaglig. Dvs, man känner att det klickar. Med den kk som jag beskrev tidigare kände jag att det klickade sexuellt, men jag kände inte att jag ville ha ett förhållande med henne. Jag kände inte att ett liv tillsammans med henne skulle vara rätt. Men vi hade bra sex....
Hade jag känt annorlunda kanske jag hade tagit det till ett annat plan. Jag hade ett längre förhållande som började på ett rent sexuellt plan, som sedan avancerade till ett längre förhållande. Man får ta det som det kommer....
Ja, det där med att ta det som det kommer är lite det jag går efter nu, men inte utan att fundera fram och tillbaka flera gånger om dagen. Jag tror att det är smartare av mig att chansa och bara ta det som det kommer än att ställa honom mot väggen och fråga "Vad vill du med oss??". Det senare tror jag skulle skrämma honom.
Jag kan förstå att man kan hålla sig från känslor om man känt varandra länge innan och bara varit kompisar. Men den här killen känner jag inte alls sedan innan. Jag märker ju att jag flirtar med honom och verkligen vill försöka få honom på fall. Skulle han visa att han hade mer känslor hade jag INTE tackat nej till ett förhållande med honom. Eller iaf att se vad det leder till. Jag vill umgås med honom mer, utanför hemmet. Så tänker kanske försöka testa om han vill hänga med på nån grej någon gång.