KK-förhållanden
Anonym (undrande) skrev 2013-05-01 17:32:02 följande:
Ja, om det var så så förstår jag verkligen att det kändes "bra" att få veta. Det är riktigt svårt, för ibland vill jag se det som att vår relation är som vanligt dejtande, även om han sagt från början att han inte är ute efter ett förhållande. Jag tänker att med nästan alla killar man träffar så är det ju en viss osäkerhet i början. Jag skulle aldrig fråga en kille direkt om han var intresserad av något mer, för jag tänker att man måste ge det lite tid. Fast jag vet iofs ganska fort om jag kan tänka mig något mer med en kille eller inte. Sånt känner jag nästan direkt.En sak har jag lärt mig iaf. Jag tänker inte säga "jag är inte heller ute efter något seriöst" eftersom det inte är sanningen. Men tänker inte heller säga "jag vill ha något seriöst" för jag anser att man kan varken säga att jag är ute efter att fortsätta singellivet eller att hitta något, för allt beror ju på vem man träffar. Även om man bestämt sig för att vara singel kan man ju inte rå för om man träffar en person som man verkligen klickar med. Det går ju inte att bestämma NÄR man träffar den personen.
Mina vänner ger mig rådet att "gör vad du vill, vad du mår bra av". Problemet är att jag inte vet vad som är det bästa. Jag VILL ju träffa honom, för jag älskar att umgås med honom. Men jag VILL ju inte träffa honom i rädsla för att han bara "utnyttjar" mig. Snacka om att jag har dubbla känslor....