Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

KK-förhållanden

Anonym (undrande) skrev 2013-05-01 17:32:02 följande:
    Ja, om det var så så förstår jag verkligen att det kändes "bra" att få veta. Det är riktigt svårt, för ibland vill jag se det som att vår relation är som vanligt dejtande, även om han sagt från början att han inte är ute efter ett förhållande. Jag tänker att med nästan alla killar man träffar så är det ju en viss osäkerhet i början. Jag skulle aldrig fråga en kille direkt om han var intresserad av något mer, för jag tänker att man måste ge det lite tid. Fast jag vet iofs ganska fort om jag kan tänka mig något mer med en kille eller inte. Sånt känner jag nästan direkt.

En sak har jag lärt mig iaf. Jag tänker inte säga "jag är inte heller ute efter något seriöst" eftersom det inte är sanningen. Men tänker inte heller säga "jag vill ha något seriöst" för jag anser att man kan varken säga att jag är ute efter att fortsätta singellivet eller att hitta något, för allt beror ju på vem man träffar. Även om man bestämt sig för att vara singel kan man ju inte rå för om man träffar en person som man verkligen klickar med. Det går ju inte att bestämma NÄR man träffar den personen.

Mina vänner ger mig rådet att "gör vad du vill, vad du mår bra av". Problemet är att jag inte vet vad som är det bästa. Jag VILL ju träffa honom, för jag älskar att umgås med honom. Men jag VILL ju inte träffa honom i rädsla för att han bara "utnyttjar" mig. Snacka om att jag har dubbla känslor....
    Jag är i precis samma situation som dig! Har inget tips på vad man ska göra faktiskt men vet hur svårt det är!
  • Anonym (en till)
    Anonym (undrande) skrev 2013-05-01 20:00:34 följande:
    Vad jobbigt :/ Vad har du valt för strategi såhär långt?
    haha ja du.. Min strategi är att försöka coola ner mina känslor för honom, inte ses lika ofta och försöka att inte lämna ut mig helt och hållet (inget tips, men så jag gör nu).  Om han får känslor för mig i längden så är det ju kul tänker jag och om inte så har vi ju jäkligt bra sex tills jag hittar nån annan. (Men jag är ju hiskeligt kär i honom innerst inne).
  • Anonym (en till)
    Anonym (undrande) skrev 2013-05-01 21:43:59 följande:
    Oj, det är precis så jag tänker också :) Fast flera gånger om dagen så ändrar jag mig, haha. Växlar mellan att tänka "jag skiter i honom och drar mig ur illa kvickt" och att tänka "äh, men jag kanske bara kan vara KK med honom" och "nää fan jag vill bara ha något seriöst med honom, annars får det vara". Tusen tankar verkligen!

Hur gör du för att inte ses lika ofta? Tackar du nej ibland till att ses? Tycker du att det verkar som att han gillar dig mer än som KK?
    Exakt samma här, ändrar mig heela tiden! Men ska försöka hålla fast vid detta nu...:P
    Ibland undrar jag om jag är någon slags martyr som håller på och manipulerar mina känslor såhär, men vill ju helst inte bryta.    
    Ja det händer och jag träffar honom inte lika mkt på eget initiativ heller. Funkar väl hyffsat, jag svalnar lite och han verkar längta efter mig mer men jag tror faktiskt inte att han har några djupare känslor för mig
    Själv då? Tror du att han vill mer med dig?  
  • Anonym (en till)

haha nästan lite läskigt att läsa hur likt det är!
    När man bara läser om det så tycker jag ju att det är självklart att du ska berätta för honom hur du känner och om han säger att han bara vill vara kk så ska du gå vidare och glömma honom. Precis så som jag borde också, men vet ju hur svårt det är och när man väl har sagt att man vill mer så känns det ju precis som du sa; att man bränt alla broar, då kan man ju inte ens vara kk längre och blir helt ensam och olycklig.
    Är också lite rädd för att inte kunna gå vidare, vissa kanske man aldrig riktigt kan komma över, även om man måste.
    Men man vet ju aldrig, han kanske vill samma som du! Svårt att tolka sådant så du borde väl egentligen bara chansa:)

Svar på tråden KK-förhållanden