Inlägg från: Inorr02 |Visa alla inlägg
  • Inorr02

Säger ni dagis eller förskola?

Förskola för det är en förskola som är förberande till förskoleklass och skola.

Dottern 2 år rätta pappa sin då han säger dagis till förskola :)

Dagis hadde ingen Lpfö de har förskolan om ni vill veta vad en förskola är och ska kobba med och sträva efter så kan nu ta och läsa Lpfrö 98 rev 2010       

• Inorr02
    Curlie skrev 2013-05-01 11:15:52 följande:
    Jag skuggade igenom läroplanen snabbt och förstår verkligen inte syftet med den. Ingen av de förskolor som min dotter har gått på har följt någon läroplan. Inte en chans.

On du inte förstår den är inte hella värden men förskolelärana ska för stå den tolka och jobba med det efter den för at utveckla verksamheten hella tiden
  • Inorr02
    Curlie skrev 2013-05-01 11:30:48 följande:
    Jag förstår den, men eftersom att den inte efterlevs så förstår jag inte syftet med den.

Nog är det många förskolan som är duktiga och jobbar med Lpfö på ett bra och vetigt sätt för att utveckla verksmaheten sin egen pedgogiska arbete samt gör förskolan till en bra och stimulerade mljö för varje barn.

Att det ät påtok för stora barn grupp är en annan sak och de ger i sin tur är negtifit

Vet många förskolor som är dukitiga att jobba med sin egan pedagogiska utvecklig verksamhetens utvecklig samt stödja och stimulera varje barns utvecklig men jag vet också att det finns de förskolor som är dåliga där vissa inte borde få kalla sig pedagog villet är tragiskt.      
Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?