• Emzan86

V. 40 + 5 och nervös.

Börjar känna mig nervös och tung nu inför vad som komma skall. Jag har känt mig cool lugn fram tills nu ungefär. Tänker på igångsättning och allt det där som hör till. Jag vet att det fortfarande är 9 dagar kvar tills de ens sätter igång förlossningen och vad som helst kan hända. Men just nu känns det inte som om bebisen alls vill komma. Jag har inte direkt känt några förvärkar vad jag vet. Ibland så känns det som om jag har värkar, men vet ej om det verkligen är det eller om det bara är jag som känner efter för mycket.
    Jag vet inte riktigt hur det ska kännas så det är svårt att veta att just de där var en värk eller inte. Önskar att man visste lite mer som förstföderska. Men fattar ju också att det är svårt att få fram hur det känns. Känner att jag håller på att bli galen. Vill ju få hålla den lilla krabaten, vill ju pussa på och ha krabaten här hos mig.

Bebisen är inte fixerad, men ligger med huvudet neråt men huvudet är ruckbart. Jag vet att vissa barn först fixerar sig när förlossningen är igång. Vet man varför det är så?
    När fixerade era bebisar sig?
    Utan att direkt ha haft värkar (vad jag vet) kan förlossningen bara starta så där utan förvarning ändå?
    Är det någon av er som vill dela med sig om hur det är att bli igångsatt?

Känns som jag är all over the place och inte riktigt har huvudet med mig, men känner mig inte alls längre cool lugn och det är en helt ny känsla för mig... läskigt helt enkelt.

• Svar på tråden V. 40 + 5 och nervös.
  • aysn

Hej, jag har tre barn och har aldrig haft förvärkar eller några andra känningar att förlossningen är på gång. Det har börjat som en blixt från klar himmel. Första förlossningen började med vattenavgång hemma i soffan, värkarna kom igång ganska snart därefter. De andra förlossningarna har börjat med värkar. Så det är absolut möjligt att bebisen kommer när som helst, även om det inte känns så!

• Emzan86

Va skönt att höra, det känns som om det ska vara på ett visst sätt ibland. Att så här och här ska det kännas gör det inte de så får du glatt vänta tills det känns så.

Jag längtar så efter den lille krabaten. Så jag hoppas att de snart sätter igång och att h*n känner sig redo snart. Tack för ditt svar aysn!

• aysn

Ja, jag gick över tiden i sex dagar nu med tredje barnet (som är en vecka gammal och sover i min famn just nu) och det är inte roligt Man blir helt knäpp eftersom man bara tänker på en enda sak. Jag håller tummarna att det sätter igång inatt! Du har något fantastiskt framför dig

• Emzan86

Ja, jag håller alla tummar och tår jag kan att det snart ska komma igång! Man blir som sagt knäpp då man bara går och tänker på en sak och man känner sig bara tyngre och tyngre för varje dag som går. Man har på något sätt satt upp BF datumet att det är då det händer, även fast man vet att det är sällan att just rätt datum prickas in. Men det datumet lyser ändå i neon och blinkar! Sen för varje dag som går blir jag bara mer och mer nervös över det vilket jag inte varit innan, kanske är det för att det börjar närma sig och att det nu kan hända när som helst.
    Hade känts bättre om de startat innan för då hade man inte hunnit tänka på det så mycket som man gör nu!

Va mysigt det låter! Vill verkligen också känna den där känslan!

• aysn

Ja, exakt så kände jag och då var det ändå tredje barnet! Oron blir värre för var dag som går; jag var riktigt, riktigt rädd till slut. Försökte då att tänka mycket på "målbilder", exempelvis stunden när jag får upp bebisen på bröstet och allt är över och allt har gått bra, för att varva de negativa tankarna med lite positivt. Satte även på musik som gjorde mig glad, så att jag i alla fall under korta stunder på dygnet mådde lite bättre.

• Molly1976

Hej

Jag är i v 39+4 idag. Min son föddes i v 38+6 och jag var såååå inställd på att denna bebisen skulle komma senast då! Men nej då... Så det känns som jag gått över fast jag inte har det. Jag är galet nervös, särskilt om kvällarna och nätterna.

När jag fick sonen hade jag inga onda förvärkar innan. Då somnade jag kl 1 på natten utan några känningar, vaknade kl 2 och behövde gå på toa. 2,30 började värkarna och 13,10 var han ute.

Denna gången har jag en del förvärkar, men det verkar inte hjälpa...

• Bollen2

Första barnet var inte nått fixerat. Doktorn fixerade bebisen när de tog hål på fosterhinnorna inne på förlossningen. Kände inte heller förvärkar men så en dag bara satte det igång, ett antal dagar efter BF.. Nu är andra barnet på gång, inte heller fixerat inte ruckbart utan helt rörligt. Lycka till! DRYGA dagar....

• Sockerdockan

Måste magen ha sjunkit för att förlossningen ska kunna starta, ni som har lite erfarenhet :)?

• Gudinnan
    Sockerdockan skrev 2013-05-02 00:24:20 följande:
    Måste magen ha sjunkit för att förlossningen ska kunna starta, ni som har lite erfarenhet :)?

Nej men man kan känna att trycket uppifrån blir bättre.
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Molly1976

Idag är den beräknade födelsedagen för bebisen, men det verkar den inte veta om... Så idag har jag gått 7 dagar längre än med sonen, min sambos barn föddes ännu tidigare än så (9 dagar innan och 4 veckor innan). Har inga mer tecken på att det skulle sätta igång inom det närmaste.

Inte ens det underbara vädret verkar locka ut den. Får ta mig en liten promenad i under dagen i alla fall.

Svar på tråden V. 40 + 5 och nervös.