V. 40 + 5 och nervös.
Börjar känna mig nervös och tung nu inför vad som komma skall. Jag har känt mig cool lugn fram tills nu ungefär. Tänker på igångsättning och allt det där som hör till. Jag vet att det fortfarande är 9 dagar kvar tills de ens sätter igång förlossningen och vad som helst kan hända. Men just nu känns det inte som om bebisen alls vill komma. Jag har inte direkt känt några förvärkar vad jag vet. Ibland så känns det som om jag har värkar, men vet ej om det verkligen är det eller om det bara är jag som känner efter för mycket.
Jag vet inte riktigt hur det ska kännas så det är svårt att veta att just de där var en värk eller inte. Önskar att man visste lite mer som förstföderska. Men fattar ju också att det är svårt att få fram hur det känns. Känner att jag håller på att bli galen. Vill ju få hålla den lilla krabaten, vill ju pussa på och ha krabaten här hos mig.
Bebisen är inte fixerad, men ligger med huvudet neråt men huvudet är ruckbart. Jag vet att vissa barn först fixerar sig när förlossningen är igång. Vet man varför det är så?
När fixerade era bebisar sig?
Utan att direkt ha haft värkar (vad jag vet) kan förlossningen bara starta så där utan förvarning ändå?
Är det någon av er som vill dela med sig om hur det är att bli igångsatt?
Känns som jag är all over the place och inte riktigt har huvudet med mig, men känner mig inte alls längre cool lugn och det är en helt ny känsla för mig... läskigt helt enkelt.