Grillfest som bröllopsfest. Kritik från gäster.
Min förra tråd blev jätteunderlig så jag testar med en ny.
Jag och min älskade sambo gifter oss i början av augusti. Vi är inga rika människor, har så att vi klarar oss men inte mer och det vi sparar undan ligger som buffert och är inte pengar vi vill röra för att lägga på ett bröllop.
Lika lite vill vi behöva vänta på att få gifta oss. Vi har varit ett par i snart fyra år, har ett barn på två år och ett på väg (men det vet ingen om ännu).
Föst övervägde vi att ta ut en kuvertavgift och säga nej tack till gåvor. Men efter att ha läst en del på FL har jag insett vilken big no no det är.
Så nu har vi bestämt att vi bjuder på grillfest i vår trädgård istället.
I inbjudan står det att ett tips är att medta en värmande tröja och kanske något ombyte då vi blir sittande utomhus (i värsta fall inne i huset ifall det regnar).
Det står att vi bjuder på fläskkarré, fläskfilé, oxfilé, grillade räkor, olika korvar och massvis med goda tillbehör. Även dryck, tårta, kaffe osv bjuder vi på.
Grillmästare blir två vänner till oss, allt är planerat och klart.
Inbjudningarna anlände till alla i förrgår och vi har igår och idag fått samtal från inbjudna gäster som säger att vi inte kan ha ett så billigt och löjligt bröllop. Att det står under oss att fira vårt äktenskap på det sättet
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-03 11:42
Blir så ledsen och vet inte vad jag ska säga eller göra.
Pratade nyss med min brors sambo som sa att de sjääääääälvklart kommer men att vi inte ska förvänta oss bröllopspresenter för sådant ges på finare mer traditionella tillställningar och när vi ändå tänker bryta mot tradition så bör vi bryta mot allt.
Inte för att presenterna är viktiga men jag förstår inte. Jag förstår bara inte vad som är så fel