• LillaJag76

ADHD och omega 3

Jag undrar var man köper omega 3. Enligt studier ska det vara bra för barn med ADHD. Hur mycket ska man ge?

• Svar på tråden ADHD och omega 3
  • Little Ms Chatterbox

Det går att köpa i både vanliga dagligvarubutiker och hälsokost. Billigast är att beställa på nätet. 
    Det står på förpackningen hur mycket man ska ge men för att det ska vara bra för ADHD så bör det vara minst 1 g/dag, helst 2 g.  

Vad är det för effekt som du är ute efter? Högre koncentration, mot aggressioner, sömnbesvär?

Läs gärna tråden jag länkar till i min sidfot, det är en tråd här på FL om Omega. Om du undrar över något så fråga gärna.  

• LillaJag76

Handlat omega 3 på apoteket. Forte 1000 mg, enligt förpackning innehåller varje tablett 270 mg epa.

Elin får en just nu.....

• LillaJag76

Jag handlade idag, så jag får utvärdera senare. Tänkte hjälper det så gör det. Det är ju bevisat att det hjälper när man har adhd. Elin får även concerta 27 mg.

• Little Ms Chatterbox
    LillaJag76 skrev 2013-05-04 19:34:44 följande:
    Jag handlade idag, så jag får utvärdera senare. Tänkte hjälper det så gör det. Det är ju bevisat att det hjälper när man har adhd. Elin får även concerta 27 mg.
    Jag menar, klarade hon av att svälja den? Förstår hon varför hon ska testa den? 

Du kanske har skrivit det men jag har missat det. hur gammal är hon? 
  • Lilia

Du kan handla det på Hälsokoster, Apoteket eller i en helt vanlig mataffär. Eye Q är också bra mot ADHD.

Svar på tråden ADHD och omega 3