• Anonym (Snålis)

Gratis bröllop - måste man köpa dyr present ändå?

Har insett att det är mycket trådar som handlar om bröllop och presenter. Här kommer ännu en ;)

Våra vänner som gifter sig i sommar ska ha ett bröllop som inte kostar dem mer än några hundra kronor. De ska ha vigseln på allmän plats, alltså ingen lokalhyra. Efteråt ska de ha fest i en föreningslokal som är gratis att låna. De ska inte bjuda på varken mat eller alkohol, utan endast snacks och läsk.

Förväntas man ändå köpa bröllopspresent till dem? I så fall vad är ett rimligt belopp att lägga?
    Till saken hör att jag anser att möhippan och svensexan blev på tok för dyra, över 1000 kr/deltagare. 

• Svar på tråden Gratis bröllop - måste man köpa dyr present ändå?
  • Trolle40

Anonym 1 : Det var presenter o dess pris det handlade om

• Anonym (1)
    Trolle40 skrev 2013-05-03 11:24:26 följande:
    Anonym 1 : Det var presenter o dess pris det handlade om

I samband med ett bröllop där det ska bjudas på läsk och chips, ja. Det är det som TS handlar om, och som en del reagerat på, att det är snålt att bjuda på så lite, och TS undrade om de kunde köpa en billigare present.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (1) skrev 2013-05-03 11:28:30 följande:

I samband med ett bröllop där det ska bjudas på läsk och chips, ja. Det är det som TS handlar om, och som en del reagerat på, att det är snålt att bjuda på så lite, och TS undrade om de kunde köpa en billigare present.
    Hur kan man ens ha åsikter om vad som är för snålt att bjuda på? Herregud......
  • Trolle40

Det behöver inte vara av snålhet det bjuds på chips o läsk

• zest

Tycker att det verkar lite trist med Chips och läsk samt väldigt kladdigt.... Även om man har ont om pengar så borde det finnas bättre altenativ.

• Fidelis ad urnam
    zest skrev 2013-05-03 11:56:30 följande:
    Tycker att det verkar lite trist med Chips och läsk samt väldigt kladdigt.... Även om man har ont om pengar så borde det finnas bättre altenativ.
    De kanske tycker om chips och dricka och vill bjuda på det. Antingen tackar man som gäst ja och går dit med ett leende eller så tackar man nej och struntar i det. 
    Jävla mycket gnäll det ska vara.  
  • zest

Jag tycker dock inte att jag direkt gnäller men gå på ett bröllop och sedan bli bjuden på Chips med läsk låter inte direkt kul tycker jag. Man blir kladding om händerna  så antar att de kommer spendera mer på att köpa servetter samt våtservetter ;) Om man har klätt upp sig för att gå på ett bröllop så kanske man inte vill ha chips kladd på kläderna (om du tänkte säga att man kan torka av händerna på kläderna). Men jaja det kanske det är så här det ser ut i Sverige numera? Har inte bott "hemma" på 10 år men jag har aldrig hört någon som har bjudit på denna mix innan.

• Anonym (Inte förvånad)

När jag och min man gifte oss bjöd vi alla gäster på 2 nätters övernattningar på slott samt såklart då bröllopsmiddag. Av min mans familj fick vi två Ikea handdukar!!!! Vilket jä***la skämt! Klart att man inte gifter sig för att få presenter men ändå....

• ummabdilleh
    Duckan skrev 2013-05-03 09:54:07 följande:
    Hur ska jag trolla fram den smörgåsen tänker du Trolle40? Det här blir bara löjligt. Klart som fan att folk behöver mat inte slabbiga chips och äcklig cola en hel eftermiddag och kväll.

Duckan skrev 2013-05-03 09:54:07 följande:
    Hur ska jag trolla fram den smörgåsen tänker du Trolle40? Det här blir bara löjligt. Klart som fan att folk behöver mat inte slabbiga chips och äcklig cola en hel eftermiddag och kväll.

Exakt
Svar på tråden Gratis bröllop - måste man köpa dyr present ändå?