Utsatt för Härskartekniker??
Jag har det senaste blivit väldigt nyfiken på Härskartekniker.
Det är inte alltid medvetet från den som härskar och att använda härskartekniker är någonting som vi alla antagligen gör och blir utsatta för i omgångar.
Berätta om när du blev utsatt och om du snappade upp det och gjorde något åt det!
Jag kan börja, jag var hos min chef och presenterade olika förslag på en annons, han tyckte att jag hade överarbetat alltihop och blev irriterad över att jag inte hade frågat honom mer specifikt vad han var ute efter. Jag förklarade då att under genomgången som han hade om annonsen hade han skrikit på oss, slängt elaka kommentarer på oss (någon hade frågat om ett spec varumärke och fått ett "MEN VAFAN? HUR LÄNGE HAR DU JOBBAT HÄR?? VET DU FORTFARANDE INTE VAD VI SYSSLAR MED HÄR? TA REDA PÅ VAFAN DET ÄR VI HÅLLER PÅ MED!"
jag sade då att därför är det inte jättelockande att gå och fråga dig om saker, men vill inte få skit. därför tar jag hellre fram alternativ och kollar vilket han väljer.
Under tiden jag berättade, tog han upp telefonen ringde någon, bläddrade i papper och vägrade titta på mig. Osynliggörande!