• sötare

Utsatt för Härskartekniker??

Blev jämnt och ständigt utsatt för det när jag jobbade som servitris : GÄSTEN HAR JU ALLTID RÄTT ! och det ger gästen rätt att behandla servitrisen hur som helst Skrikandes

• sötare
    Sebbe skrev 2013-05-02 09:21:33 följande:
    Det där är ju en klassiker, och frågan är hur den har uppkommit för genom mina erfarenheter i restaurangbranchen så är det tvärt om, gästen har väldigt sällan rätt....
    precis undrar oxå det. visst det är ett serviceyrke och jag är till för att tillfredställa folks behov men det innebär inte att man som gäst får bete sig som en bortskämd liten snorvalp. Satte en gång en karl på plats och vägrade acceptera att han var sexuellt nedlåtande mot mig och fick genast höra på ett negativt sätt att jag var feminist. 
  • sötare

Jag har även kommit på mig själv att använda mig av härskatekniken när det gäller någon i min närhet som jag absolut inte gillar. Dock så försker jag undervika dessa person för jag tycker inte om att vara elak mot andra och jag verkligen kämpar för att hålla käft när de öppnar sia munnar. Usch tycker inte om mig som person när den sidan kommer fram och gör allt för att hålla den borta.

Svar på tråden Utsatt för Härskartekniker??