• Linniscarlsson

Vad rekommenderar du för barnvagn till en som bor på landet?

Hej
    Jag undrar vad ni som bor på landet rekommenderar för barnvagn.
    Varför är just den så bra?
    Vad kostar den?
    Hur tar den sig fram i snö?
    Hur är den att köra på skogsvägar?
    Hur stor plats tar den i bilen?
    Är den lätt att hantera?

Skulle bli oerhört tacksam om ni har tid att ge mig tips! 

Möter du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  • Svar på tråden Vad rekommenderar du för barnvagn till en som bor på landet?
  • Ramborg

Vi har en Emmaljunga City cross och den är en riktig terrängvagn. Tar sig fram överallt. Och den är relativt lätt för att vara så "rejäl". Men den tar jättestor plats i bilen.

42.
  • Sagapuh

Bor själv på landet o min emmaljunga city cross tar sig fram över åkrar, i snön o söliga grusvägar. Den är lite stor men båda mina barn har vuxit fort så d har bara varit en fördel. Hade en liten bil förut o jag, bebis o vagn fick plats men då fick jag packa i passagerarsätet.

• RöttÄrSött

Brio Happy lufthjul eller Emmaljunga Classic sport (som också har lufthjul).

Det blir en helt annan körupplevelse med välpumpade lufthjul än med punkteringsfria, mycket skönare och mindre skak. Kör man på landet är det låg risk för punktering och man behöver ingen liten och smidig vagn med svängbara hjul som bara är jobbiga att köra i terräng.

• Vinterankan

Instämmer med rött är sött. Jag har brio happy och går genom skogen där det inte ens finns stigar, kör rätt över rötter och stenar samtidigt som barnet sover sött. Det du bör leta efter är stora hjul och bra gung. Testa att lägg en planka på golvet i affären och kör över med olika vagnar. Sedan så kan man komplettera med en sulky som har fullt liggläge som man kan ta med sig om man ska till köpcentrum eller liknande och vill ha en liten smidig vagn.

• vincere
    Vinterankan skrev 2013-05-02 20:38:58 följande:
    Instämmer med rött är sött. Jag har brio happy och går genom skogen där det inte ens finns stigar, kör rätt över rötter och stenar samtidigt som barnet sover sött. Det du bör leta efter är stora hjul och bra gung. Testa att lägg en planka på golvet i affären och kör över med olika vagnar. Sedan så kan man komplettera med en sulky som har fullt liggläge som man kan ta med sig om man ska till köpcentrum eller liknande och vill ha en liten smidig vagn.
  • Missrebecca

Min vän som bor ute på landet har en Simo. Den är hon sjukt nöjd med säger hon! Hon hade en Emmaljunga till sin förstfödde men säger att det är som dag och natt mellan den och Simo:n. Nu vet jag inte modell och sånt där, men Simo är väl typ Norges svar på Brio, så det finns inte så många att få tag i i Sverige. Men tradera eller blocket kan man ju hitta allt på!

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

Jag rekommenderar en vag med rejäla luft däck. Sen är det mer en smaksak om man vill ha tre eller fyra hjul.

Jag har en Babytravel tvillingvagn som är jättebra i både snö och gegga och den finns även som singelvagn (tror den heter Amsterdam och har tre hjul) hjulen kan låsas ifall man föredrar det och ska du ha barn tätt så passar ligg delen till båda vagnarna.SkålDen ligger bra i pris och är helt klart värd varje krona

Sen har jag haft en Brio som var Otrolig! Toppen gung  och enkel att köra. Lätt att fälla ihop (även för mig som är kort) och iden är inte speciellt tung.Den vagnen var begagnad och gick tyvärr sönder och då köpte vi en Kronan som även den har vart magisk Hjärta  Den är lättstyrd, tar sig fram överallt och har ett bra gung.

Lycka till med vagnletandet Kaffe

kan tipsa om en bra blogg där det finns massor av info för den som letar vagn eller bara har ett stort intresse för just vagnar:  www.barnvagnsblogg.com/

No
  • HannaS83

Jag bodde tidigare i stan och hade en buggaboos cameleon som va jätte bra där men helt värdelös nu när vi bor på landet, den går knappt på nyklippt gräsmatta! Nu har jag ett jättebra och smidig Phil and Ted som även kan användas som syskon vagn, vilket jag gör. Den är helt perfekt på landet med 3 stora hjul som tar sig fram överallt! Stigar, åkrar, grusväg vart som helst. Den är även väldigt lättkörd även i stan i affärer och kan lätt köras med en hand. Jag köpte den begangnad och kommer inte ihåg exakt vad den hette men nån typ av jogger eller offroad nånting. Jag personligen gillar inte 4stora hjul, eftersom vagnen blir så jobbig att svänga... Man måste "lyftsvänga" heltiden. Den är lätt att vika ihop, och tar inte så stor plats i bilen tycker jag.

Phil and Ted
Svar på tråden Vad rekommenderar du för barnvagn till en som bor på landet?