• Äldre 3 May 23:44
    9077 visningar
    19 svar
    19
    9077

    Vikt på hantlar?

    Jag har mest tränat löpning innan men har börjat med lite styrketräning hemma. Jag körde också med PET-flaskor först (1,5-liters fyllda med vatten). Tänkte köpa 2 kg-hantlar, men de var slut så det fick bli 3-kilos i stället. Trodde det skulle kännas jättetungt, men det funkar faktiskt bra i de flesta övningar som dyker upp i den tränings-app jag använder :) Tycker du ska våga prova med 3-kilos! Lycka till med träning och viktnedgång!

  • Äldre 3 May 23:47
    #12

    Jag hade tänkt köpa på Rusta, men hantlar ingick inte i sommarsortimentet, tydligen. ÖB hade billiga, men som sagt i begränsat utbud.

  • Äldre 4 May 14:52
    #19
    Anonym (Anna) skrev 2013-05-03 23:48:59 följande:
    Ja men de låter ju toppen! Då kan jag ju köra på 3kg då. Jag hade vatten i först men upptäckte fort att de var lite för lätt så då fyllde jag dom med sand istället. Vad är det för app du använder? :)

    Anonym (Anna) skrev 2013-05-03 23:48: [quote=69767034][quote-nick]Anonym (Anna) skrev 2013-05-03 23:48:59 följande:
    Ja men de låter ju toppen! Då kan jag ju köra på 3kg då. Jag hade vatten i först men upptäckte fort att de var lite för lätt så då fyllde jag dom med sand istället. Vad är det för app du använder? :)

    Den heter "daglig workouts" och finns för antingen en viss del av kroppen eller för hela kroppen. Jag använder helkroppsvarianten och kör antingen 2x10 min eller 2x15 min. Då blir det 40 övningar. Fullt tillräckligt för att jag ska bli ordentlig trött i kroppen. Dessutom kommer det upp lite olika övningar varje gång, så det blir inte så tjatigt. Sist körde jag 45 sekunder (!) med någon ny för rumpan/baksidan låren och det räckte för att få rejäl träningsvärk! Tror att PET-flaskorna med vatten vägde cirka 1,5 kg, men var bra mycket otympligare än hantlarna.
Svar på tråden Vikt på hantlar?