Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

jag måste ge en varning för salvan tenutex.

Wonderlife44 skrev 2013-05-05 05:27:40 följande:

Ja, det är hemskt! Ska ringa läkaren och se om det finns något annat preparat. Det VÄRSTA jag läste när jag sökte på skabb och Tenutex var att en mamma ändå tog salvan på sin dotter, fast det sved!!

Snälla  människor! Vad är det för idioter som tvingar sitt barn till denna smärta!!

Nu behandlas vi med svaveltvål och MSM - preparat.    
    Fast ibland måste man tyvärr även om det är jobbigt... Jag har många gånger gråtit när jag smörjt min dotter med hennes eksemsalvor för det bränner och svider, hon blir hysterisk och skriker att jag ska sluta, när jag smörjer hennes eksem men om jag inte gör det sprider den sig och det blir helt ohållbart för henne. Det är pest eller kolera helt enkelt. Att det svider när hon smörjs eller att hon inte kan sova och inte kan koncentrera sig på något för att det kliar hela tiden. Hon kliar upp stora sår över hela kroppen. Då får man ta det svåra beslutet som förälder tyvärr. Det betyder inte att jag gillar det men måste man så måste man...

Men jag hoppas verkligen att du får någon annan salva som inte svider på er! Kan man slippa är det självklartt bäst!
Svar på tråden jag måste ge en varning för salvan tenutex.