Hemstädning
Hur mycket per timmar betalar ni? Jag funderar på att anlita Homemaid. Är den bra? Har ni varann vecka?
Hur mycket per timmar betalar ni? Jag funderar på att anlita Homemaid. Är den bra? Har ni varann vecka?
jag har jobbat som hemstäderska och tänker därför göra ordentlig reserch innan jag anlitar ett företag för att städa vårt hus.
och då menar jag arbetarnas villkor så att det är ok, för mer slavarbete får man leta efter.
hann ibland inte ens äta lunch, oftast fick jag äta mackor till lunch för jag hann inte in till kontoret.
att hinna äta något mellanmål var bara att glömma.
så nej jag ska göra ordentlig reserch innan.

Växjö här, så det blir nog lite svårt att få dom att komma till Götet. Tips är att hitta en städgalning som har en egen firma, med någon anställd, så att det är samma som kommer varje gång. Jag känner numera min städfirma, och jag är otroligt tacksam över att de finns... De är så fantastiskt duktiga!
Fast även om vi har anlitat en firma är det alltid samma tjej som kommer. Så trodde jag det var rätt ofta faktiskt.
vi har Homemaid i Malmö. Tror vi betalar 1700 i månaden för 3 timmar varannan vecka. Tycker dom framförallt är bra på att bemöta klagomål som vi hade i början med vissa saker minns inte ens vad det var men dom var alltid så bra att ta det på allvar och kompensera ordentligt. Nu är vi supernöjda och det finns inget att klaga på, alltid samma städerska dessutom.
Du kan ju lägga ut en förfrågan på servicefinder och/eller offerta - så får du svar på vad som skulle vara aktuellt för just dig.
Vi har precis upphandlat ny hemstädning. Vi fick offerter på mellan 120 kr och 200 kr i timmen. Valde en som låg mittemellan (165 kr) och ett företag som är personalägt - allt i förhoppningen att det ska ge någorlunda villkor till dem som städar. Det känns viktigt för oss, men är svårt att kolla upp.