a dream within a dream skrev 2013-05-04 22:47:20 följande:
Bei bei, hur upplevde du snitten?
Har gjort tre st. Första snittet var helt klart bäst. Jag förlorade väldigt mkt blod 1,7dl vilket är mkt mer än vad det bör vara, så jag utreddes senare för blödarsjuka, vilket jag inte hade. (som tur är!)
Men jag mådde trotts det väldigt bra och var snabbt uppe på benen. 4 dygn efteråt gick jag en långpromenad och det enda problemet var att jag fick förstoppning och det var ingen höjdare. (Ät lösgörande, alt ta laxermedel!)
Snitt nr 2 hade jag haft värkar i 2 dygn och var helt slut så jag mådde inte så bra efteråt. Fick klamrar över snittet och upplevde att det gjorde väldigt ont att försöka räta på sig, så jag gick framåtvikt tills de tog klamrarna.
Snitt nr 3 (bebisen låg rätt, men fick inte föda vaginalt pgr av risken att livmodern brister vid värkarbetet)
Fick en reaktion på morfinet och spydde väldigt kraftigt, hela tiden. Spydde, spydde, spydde. BM trodde jag hade väldigt ont och tryckte i mer morfin, varpå jag spydde värre än värst. Spydde ned hela mig och bebisen. Inget kul alls! Hade önskat att bli sydd och det blev jag denna gången så det var mkt bättre efteråt! :)