Inlägg från: a dream within a dream |Visa alla inlägg
  • a dream within a dream

Sätesbjudning HJÄLP!

Jag eftersöker också statistik, min dotter ligger också i säte. Här i Umeå så föder man ej i säte, misslyckas vändningsförsöket eller vägrar man ett så blir det planerat snitt. Tror inte alla landsting föder i säte längre men många gör nog det, vet bara att riskerna är stora för både bebis och mamman (ex. syrebrist hos bebis). Hoppas vi får någon statistik

• a dream within a dream

Ps. Min läkare på spec.mödra tipsade om saker man kan göra själv för att få bebis att vända sig. 1. Göra kullerbyttor i vatten (badhus) eller stå på händerna under vattnet. 2. Stå på alla fyra men med rumpan i högläge. Om dessa funkar är väl olika fr person till person men hon hade många positiva upplevelser. Själv är jag i v35.5 och min lilla är ej fixerad eller i läge och så länge hon inte är det så testar de inget eftersom hon då lika lätt kan snurra igen. Läkaren på spec.mödra tror heller inte att hon kommer att sjunka ner, inte ens i v.37 eftersom att jag har över en liter vatten.. Så här blir det nog KS, vilket jag är riktigt skraj inför..

• a dream within a dream

Tilly87, jag har inte testat någon Av Övningarna än då jag bara är i 36+0 (andra barnet) och lillan i magen inte alls fixerar sig eller ens bestämt sig om läge än.. Hon snurrar runt väldigt mycket, gott om plats

• a dream within a dream

Bei Bei, tack för ditt svar och vilka förlossningar du varit med om, stackare.. Men du verkar stark som bara tagit dig igenom dem ändå, grymt bra jobbat!

• a dream within a dream

Lillan beräknas väga strax över 3 kg just nu enl viktuppskattningen som gjordes.. De gissade på minst 4 när hon kommer ut (om det blir vid bf då)

Svar på tråden Sätesbjudning HJÄLP!