• Anonym (ung tjockis)

Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?

Jag är tjej, 25år gammal och har större storlek (ca strl 44-46 på överkroppen och 48-50 på underkroppen). Jag tycker det är oerhört svårt att hitta kläder. Jag tycker det är svårt att hitta kläder öht, men framförallt kläder som är snygga och inte kostar skjortan! (höhö) Jag vill gärna kunna klä mig lite ungdomligt och inte behöva betala 600kr för en tröja och 1000kr för ett par jeans.

Så, ge mig gärna tips på butiker och hemsidor osv som säljer snygga plus size-kläder till vettiga priser! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 09:55

Några länkar

www.newlook.com
    www.ellos.se
    www.halens.se
    www.lindex.se
    www.kappahl.se
    www.ahlens.se
    www.hm.com/se
    www.bonprix.se
    www.zizzi.dk
    www.zalando.se
    www.asos.com
    www.yoursclothing.co.uk
    www.forever21.com
    www.cellbes.se
    www.axparis.co.uk
    www.next.co.uk

• Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?
  • Anonym (Tjockis)

Bra tråd. har själv samma storlekar som dig ts och jag tycker det är omöjligt att hitta något snygg och bekvämt i min storlek.. Nu kämpar jag som en dåre för att bli av med kilona men har massa strul med ämnesomsättning och annat skit så det går sakta. Man vill ju kunna klä sig snyggt oavsett..

• Anonym (K)

Försvarets materielverk. Dom har plus-size tält där.

• Anonym (dopp)
    Anonym (K) skrev 2015-03-01 23:46:47 följande:

Där tyckte du allt att du fick till det va? Känns det bra att håna?
  • Anonym (K)
    Anonym (dopp) skrev 2015-03-02 02:07:32 följande:
    Där tyckte du allt att du fick till det va? Känns det bra att håna?
    Förlåt. det var dumt.
  • LH8989
    Anonym (K) skrev 2015-03-01 23:46:47 följande:

pinsamt att håna och dessutom anonym..
  • FWP

Hej!

Jag kan endast tipsa dig om min webbutik där vi har kläder i storlekar upp till 50. 
    Nu är inte alla våra kläder i de storlekar men jag tror att du hittar några som är moderna, snygga och i den storlek du söker. Vi utökar vår sortiment hela tiden och letar just klädföretag som har kläder upp till storlek 50.
    Så besök gärna fashionwithpassion.se/
    Vi har alltid fri frakt också :)

Lycka till med ditt shoppande!!!!!

MVH
    Edyta

• Zequr

Tycker diskussionerna om viktnedgång som svar till vart man köper stora kläder är löjliga. Ja, det vore bäst att gå ner i vikt, MEN MEN KAN JU FÖR FAN INTE VARA NAKEN TILLS DESS!

• Anonym (more by stockholm)

MQ har en ny klädlinje för överviktiga/feta kvinnor. Den bygger på märket Stockholm som gjorts större och med fiffiga lösningar utan att förlora i modekänsla. Det heter More by Stockholm. 

• Fröken Apelsin

Det är kanske inte din stil, men jag älskar klänningar och tycker rockabilly stilen är jättefin. De har ofta kläder upp till storlek 50/52. Det billigaste är att köpa på ebay och bara söka på de märkerna man gillar (som Hell Bunny, H&R och Lindy Bop) Vill man köpa från Sverige finns olika Facebookgrupper och jetsettrend (med de är lite dyrare) www.jetsettrend.se

• Anonym (mig)

Undra var man köpa army byxor i storlek 58/60 ?

• Anonym (Hjördis)
    Anonym (mig) skrev 2016-04-07 16:35:36 följande:

Undra var man köpa army byxor i storlek 58/60 ?

Jag har aldrig sett kläder i större storlek än 52, varesig på nätet eller IRL. Så tyvärr får du nog sy själv.
  • Anonym (BiB)

Jag undrar vad ni har för erfarenheter av Celbes vad gäller kvalitet på kläderna och bemötande av kundtjänst?

• Klara93
    Jag skulle verkligen vilja rekommendera Ateljé Timjan som fram tills nu endast haft en butik i Sandviken med storlekar upp till 58/60 men som nu även har startat en webbutik.

Finns lite av varje och det är bra passform på kläderna.

www.ateljetimjan.se
Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?