• Anonym (ung tjockis)

Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?

Jag är tjej, 25år gammal och har större storlek (ca strl 44-46 på överkroppen och 48-50 på underkroppen). Jag tycker det är oerhört svårt att hitta kläder. Jag tycker det är svårt att hitta kläder öht, men framförallt kläder som är snygga och inte kostar skjortan! (höhö) Jag vill gärna kunna klä mig lite ungdomligt och inte behöva betala 600kr för en tröja och 1000kr för ett par jeans.

Så, ge mig gärna tips på butiker och hemsidor osv som säljer snygga plus size-kläder till vettiga priser! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 09:55

Några länkar

www.newlook.com
    www.ellos.se
    www.halens.se
    www.lindex.se
    www.kappahl.se
    www.ahlens.se
    www.hm.com/se
    www.bonprix.se
    www.zizzi.dk
    www.zalando.se
    www.asos.com
    www.yoursclothing.co.uk
    www.forever21.com
    www.cellbes.se
    www.axparis.co.uk
    www.next.co.uk

• Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?
  • EllinorE
    Anonym (ung tjockis) skrev 2013-05-08 08:46:02 följande:
    Nu har min första beställning från newlook.com blivit skickad (till mig alltså), ska bli väldigt spännande och se hur det passar och hur kvalitén är på kläderna. Om allt är bra, så lär jag köpa mer kläder därifrån :)
    Uppdatera oss sedan när du provat allt
  • Anonym (ung tjockis)
    EllinorE skrev 2013-05-08 12:02:25 följande:
    Uppdatera oss sedan när du provat allt
    Ja, det ska jag absolut göra! :)
  • Anonym (milla)

Bonprix har fina kläder i stora storlekar

• Bananapa

Jag kör med killkläder. kill tshirt och kill tröja men med tjejtights. Handlar väl gina tricot och stadium och intersport och sedan ibland när jag lyxar till det monki och Vero moda.

• Yarrow

Jag har köpt flera klänningar från missretro.se också, de har massor med vackra 50-tals klänningar i storlekar till 4XL :D

• Anonym (ung tjockis)
    Bananapa skrev 2013-05-08 22:11:10 följande:
    Jag kör med killkläder. kill tshirt och kill tröja men med tjejtights. Handlar väl gina tricot och stadium och intersport och sedan ibland när jag lyxar till det monki och Vero moda.
    Varken Vero Moda eller Monki har väl storlekar större än.. XL? Vilket borde ligga någonstans kring en strl 42/44? Jag menar nu storlekar från ca 44/46 och uppåt, alltså plus size, som väl är från strl 46 och uppåt?

Jag är själv lite mindre upptill än nertill och kan ibland eventuellt hitta någon tröja på tex Vero Moda som passar. Nederdelar kan jag dock inte köpa där. Tyvärr.
  • Anonym (ung tjockis)

Jag ser att det är många som tipsar om Bonprix. Har ni bra erfarenheter av att beställa därifrån? Jag har det nämligen inte.

Vi beställde en gång ett gäng kläder till hela familjen och nästan inget klädesplagg var bra. Makens jeans gick upp i sidosömmarna efter någon vecka. Ett annat par tappade påsydda dekorationer efter bara en tvätt. Jag hade beställde två likadana tröjor, samma storlek fast i två olika färger, och det skilde minst en-två storlekar mellan färgerna. Trots att det stod samma storlek på lappen. Beställningen blev dessutom bortglömd av företaget först, dom glömde skicka den, trots att den var betalad och sedan blev den över två veckor försenad efter dom väl hade skickat. Barnets jeans var alldeles för stora, trots noga kontroll i storlekstabell och måttande, och alla tröjorna för små (ca 4 st).

Jag har hört andra som haft dåliga erfarenheter också, men även flera som har väldigt bra erfarenheter av det företaget.

• Anonym (ung tjockis)
    Yarrow skrev 2013-05-08 23:02:51 följande:
    Jag har köpt flera klänningar från missretro.se också, de har massor med vackra 50-tals klänningar i storlekar till 4XL :D
    Jag är verkligen ingen klänningstjej, men var tvungen att kika in där och wow.. jag föll pladask för den här skönheten missretro.se/plus-size/221-leona-hell-bunny.html Synd att jag inte har något tillfälle att använda en sådan bara :P
  • Yarrow

Man får göra sig tillfällen. Haha! Jag har flera av deras klänningar och får så mycket komplimanger varje gång jag har på mig dem. Men det blir ju mest till speciella tillfällen. Ang bonprix så har jg bara bra erfarenheter men jag har inte beställt så mycket. Några klänningar ( jag är en klänningstjej) , lite accessoarer och lite barngrejer bara. Allt har varit bra kvalité så ar inte behövt skicka tillbaka..

Svar på tråden Plus size-tjejer (gärna lite yngre), vart köper ni kläder?