• Anonym (hatar)

Avskyr barnets "familjehem" !

Jag verkligen avskyr det "jourhem/familjehem" som mitt barn är placerat hos!

Barnet kommer flytta hem i sommar och efter det vill jag aldrig någonsin ha någon som helst kontakt med detta s.k "familjehem".

Mitt barn är snart tonåring, visst måste det väl vara okej att all kontakt - OM det nu ens blir fortsatt kontakt - får ske direkt mellan barnet och familjen, jag behöver väl inte vara inblandad i den saken?!

Jag hoppas dock att även barnet bryter med dem HELT och för all framtid!  

Anledningen till min fråga är att jag orora mig för att familjen kommer gnälla och ljuga inför soc igen isåfall och att jag då kommer få soc på halsen igen!     

Jag har kämpat på att med att bete mig sjysst mot den där familjen, men när placeringen är avslutat vill jag helt enkelt sluta spela detta falskspel mellan mig och familjen.
    Jag vill bli lämnad ifred helt enkelt!   

• Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !
  • Mercedez

Det får du väl ta med berörda myndigheter

• Anonym (hatar)
    Mercedez skrev 2013-05-05 11:32:54 följande:
    Det får du väl ta med berörda myndigheter

Kan man göra efter hemflytt såklart. Här ville jag bara ha lite funderingar och åsikter.

Sen vill jag helst inte nämna detta för myndigheterna, jag vill bara avsluta all kontakt i tysthet!

Kommer självklart inte ha någon kontakt med myndigheter igen heller. (förhoppningsvis, men det kan man ju tyvärr aldrig styra över själv) 
  • Anonym (soc)

Hur länge har barnet varit placerad? Har det varit barnets eget uppförande eller dig som placeringen berott på?

• Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-05 12:04:55 följande:
    Hur länge har barnet varit placerad? Har det varit barnets eget uppförande eller dig som placeringen berott på?

Placeringen har varit i drygt 1 månad och beroende på mig. (och soc)  Barnet har inga problem alls.
  • Mercedez
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-05 12:19:57 följande:

Placeringen har varit i drygt 1 månad och beroende på mig. (och soc)  Barnet har inga problem alls.
    Enligt vilka?
  • Anonym (soc)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-05 12:19:57 följande:

Hur kommer det sig att du vet att barnet flyttar hem i sommar?

• Anonym (hatar)
    Mercedez skrev 2013-05-05 13:09:13 följande:
    Enligt vilka?

Enligt mig, soc och övriga runt barnet, eller hur menar du egentligen?
  • Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-05 13:45:21 följande:
    Hur kommer det sig att du vet att barnet flyttar hem i sommar?

För att soc sa det på senaste mötet jag hade med soc och familjehemmet.

Jag vet inte hur socsekreterarna tänker, det vet nog bara dem själva.
    Jag nämnde inte detta för barnet dock efterssom jag inte litar på det soc säger.

Men vid nästa umgänge dagen efter mötet var barnet överlycklig över detta faktum då familjehemmet hade sagt det så fort dem träffat barnet!.

Så nu "måste" jag väl lita på den saken, annars plågar dem (soc och hemmet) barnet ÄNNU mer och det vore rent av förkastligt - men inte förvånande! 

Bör jag misstro soc gällande detta tror du?     
  • Anonym (4)

Mina barn ska heller inte ha någon kontakt med familjehemmet, så fort de kommer hem är det avklippta band som gäller. Tur att  jag ska hämta de till veckan.

Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !