• Anonym (hatar)

Avskyr barnets "familjehem" !

Jag verkligen avskyr det "jourhem/familjehem" som mitt barn är placerat hos!

Barnet kommer flytta hem i sommar och efter det vill jag aldrig någonsin ha någon som helst kontakt med detta s.k "familjehem".

Mitt barn är snart tonåring, visst måste det väl vara okej att all kontakt - OM det nu ens blir fortsatt kontakt - får ske direkt mellan barnet och familjen, jag behöver väl inte vara inblandad i den saken?!

Jag hoppas dock att även barnet bryter med dem HELT och för all framtid!  

Anledningen till min fråga är att jag orora mig för att familjen kommer gnälla och ljuga inför soc igen isåfall och att jag då kommer få soc på halsen igen!     

Jag har kämpat på att med att bete mig sjysst mot den där familjen, men när placeringen är avslutat vill jag helt enkelt sluta spela detta falskspel mellan mig och familjen.
    Jag vill bli lämnad ifred helt enkelt!   

• Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !
  • liv
    Anonym (4) skrev 2013-05-05 22:50:38 följande:
    Mina barn ska heller inte ha någon kontakt med familjehemmet, så fort de kommer hem är det avklippta band som gäller. Tur att  jag ska hämta de till veckan.
    Och det bestämmer du?
  • Anonym (hatar)
    Maddiogora skrev 2013-05-05 20:16:07 följande:
    Vad är det för fel på familjehemmet ?

Idag kom droppen...... familjehemmet har sagt till mitt barn att JAG skiter i dennes födelsedag....... barnet är både ARG OCH LEDSEN....... på MIG....... detta kommer enbart från famijehemmet som inte vill förlora mitt barn....

Jag går från att hata och avsky........ till vad????? döda dem????  
  • Anonym (hatar)
    Mina barn ska heller inte ha någon kontakt med familjehemmet, så fort de kommer hem är det avklippta band som gäller. Tur att  jag ska hämta de till veckan.

GRATTIS och jag förstår dig!!!!!
  • Anonym (4)
    liv skrev 2013-05-05 23:07:26 följande:
    Och det bestämmer du?
    Ja det gör jag. Jag är ju deras mamma.
  • Anonym (4)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-05 23:51:00 följande:

Idag kom droppen...... familjehemmet har sagt till mitt barn att JAG skiter i dennes födelsedag....... barnet är både ARG OCH LEDSEN....... på MIG....... detta kommer enbart från famijehemmet som inte vill förlora mitt barn....

Du ska nog inte döda dem, men du kan hata och avsky dessa personer.
  • Anonym (4)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-05 23:51:45 följande:

GRATTIS och jag förstår dig!!!!!
    Solig
  • Anonym (aurora)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-05 12:19:57 följande:

Placeringen har varit i drygt 1 månad och beroende på mig. (och soc)  Barnet har inga problem alls.

Konstigt att de har utvecklat så extremt starka band efter bara en månad...

• Anonym (K)
    Att dina barn har en anknytning till familjehemmet spelar ingen roll, det viktiga är DU DU och DU. 

Förstår att barnen blivit placerade.  
  • Anonym (soc)

Varför påverkar familjehemmets ageranden dig så mycket?

Ursäkta min ärlighet men du verkar inte helt stabil. Kanske behöver du stöd?
  • Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-06 07:05:26 följande:
    Varför påverkar familjehemmets ageranden dig så mycket?

Ursäkta min ärlighet men du verkar inte helt stabil. Kanske behöver du stöd?

Tack för den du!

Det är klart att deras agerande påverkar mig när dem ljuger för mitt barn! Är det ostabilt att bli förbannad då menar du?

Sen kommer jag (som vanligt) inte agera, utan jag biter ihop och låtsas som att allt är bra. JAG kommer nämligen inte förvärra mitt barns situation, det får stå för dem!   
Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !