Hur få pappan att betala?
Tror tyvärr inte att ert kontrakt är giltigt.. Fråga mig inte hur det kan vara så men har ett par bekanta som använde sig av försäkringskassans kontrakt gällande underhåll. De kom överens om en lägre summa än 1273:-/barn under en kortare period pga olika anledningar (bl.a. att umgängesföräldern betalade en del av boendekostnaden för boendeföräldern) Underhållet skulle sedan naturligtvis ökas när dessa anledningarna var "över".
De skrev under med två oberoende vittnen. När sedan anledningen till deras överenskommelse nästan var över gick boendeföräldern till försäkringskassan, och de förklarade att det kontrakten ej var giltigt. Trots att det var deras egna kontrakt och trots att det var bevittnat.
Det var bara en överenskommelse som kunde brytas om ngn av parterna ångrade sig...
Så det slutade med att umgängesföräldern fick betala underhållet retroaktivt några månader trots att UF under denna tiden även betalat för BF's boende...
Helknäppt enligt mig eftersom jag hittills trott att ett sådant kontrakt var bindande...