• Anonym (anonym)

Hur få pappan att betala?

Vill pappan inte ha umgänge med sitt barn?

• Anonym (anonym)
    Anonym (mamman) skrev 2013-05-05 18:59:13 följande:
    Jag har skrivit kontrakt med honom om 2000 kr i månaden på skilsmässopappren och på en avtal som lämnades till fk där vi hade två vittnen som skrev på så det står på två lagliga dokument om att han ska betala 2000kr i månaden. Men hur kan jag bevisa att han INTE har betalat när han inte gjort det?? Jag har ju inte fått några överförningar och har massor av sms och fb meddelande bevis på att jag frågar om pengarna dock...
    Lämnades in till Fk? Det korrekta hade varit att gå via ett juridiskt ombud och få det godkänt i tingsrätten.

Hur kom du fram till att ert barn är så speciellt dyrt varje månad?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mamman) skrev 2013-05-05 19:31:30 följande:
    Det var ett underhållsavtal genom fk så det var därför. Vi hade även samma avtal på våra skilsmsso ansökningar och då har vi ju lämnat in det på tingsrätten och han har varit där och skrivit på avtalet dår det står bla. om att han ska betala 2000kr i månaden. Det borde väl också rknas som ett avtal väl?
    Nej.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mamman) skrev 2013-05-05 19:46:54 följande:
    Jag är inte ute efter pengarna för att vara petig eller för att bråka eller tjafsa med exet. Jag önskar mest att jag slapp det helt men när det gäller mitt barn så vill jag kunna erbjuda barnet det bästa jag kan som ensamstående mamma. Och tyvärr är dessa 10 000kr som mitt ex är skyldig en småpeng för honom men i den situationen som jag sitter i nu så skulle det vara avgörande för mig och mitt barn. Jag jobbar heltid och försöker försörja för oss så gott jag kan men det känns lite trist att han kan komma undan alla sina skyldigheter som pappa trots att allt står nerskrivet på två olika ställen. Jag borde varit mer noga med att skriva ett mer utförligt dokument om betalningen och vad som händer om det uteblir men tyvärr valde jag att tro det bästa om en människa som jag hade levt ihop med i 10 år.Det känns så tråkigt för mig att våran relation har blivit såhär dålig. Jag skulle ju inte vela ha han som partner längre men efter så många år ihop hade jag hoppats på att han skulle varit en pappa till vårat barn och kanske vän till mig.
    Men varför tror du barn blir lyckliga av pengar?

Vill han inte ha umgänge?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mamman) skrev 2013-05-05 19:56:48 följande:
    Jag tror inte att barn blir lyckliga av pengar men att ha lite nya kläder och tex. en säng i sitt rum skulle nog göra barnet gladare Jag vill bara kunna ta hand om barnet på bästa sätt och med tanke på barnets medicinska problem mm. är det ibland svårt att få pengarna att rcka till allt.

Jag vet inte riktigt varför han har valt att inte träffa barnet. Jag tror inte riktigt att han var redo för ansvaret som kommer när man blir förälder. Han var nog inte riktigt redo att lägga sina egna känslor och viljor åt sidan för någon annans skull.  
    Du kan snart börja få underhåll via Fk.

Trist.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (mamman) skrev 2013-05-06 22:05:10 följande:
    Ja, jag får nog göra så och hoppas på det bästa. Jag är som sagt inte ute efter extra pengar från exet men skulle bara vilja ha det som barnet har rätt till för att kunna ta hand om barnet så som det förtjänar.
    Ett litet barn har inte stora kostnader.
Svar på tråden Hur få pappan att betala?