Natulcien skrev 2013-05-06 06:48:29 följande:
Vad menar du med "När blev det såhär?" Amma och samsova har ju människor gjort mer eller mindre i alla tider...
Jag samsov med sonen de första två månaderna eftersom det var det smidigaste sättet. Jag hade inte planerat det, men upptäckte att det var smartast - för alla.
Sen vet jag inte vad du menar med en "större bebis"? Men jag skulle ju inte neka en bebis under 1 år att amma.
Nu slutade sonen amma på nätterna, av sig själv, vid 2 månaders ålder och på dagen vid 10,5 månader, men det var som sagt hans eget val.
Och en bebis dör inte av att skrika. Men bebisen mår väldigt dåligt och blir oerhört stressad av att skrika, om det sker i ensamhet. Jag ville mer med min bebis än att han skulle överleva. Jag ville även att han skulle uppleva kärlek och trygghet.
Och inte tala om den stressen man upplever som förälder när ens barn skriker.
Jag har en känsla av att Ts kommer ändra uppfattning om en hel del, hon kommer undvika att ha en skrikande bebis, för hon vet ännu inte vilken stressnivå man kommer upp till.
Sedan kan hon få ett barn som väldigt nöjt med att ligga själv, eller så får hon ett barn som skriker sig blå för att få vara nära.
Jag skulle inte heller samsova, tredje natten på BB... samsov, vad gjorde man inte för lite sömn ;)