opererat bort cysta i äggstockarna?? - hjälp!!
Hejsan!
Jag undrar en sak angående min mamma. Såhär är det, min mamma ska operera bort en cysta på äggstockarna nästa vecka. Jag undrar om någon som själv har opererat den operationen till exempel hur ni mådde och så?
Min mamma har nyligen redan en månad sen opererat bort gallsten så hon kan säga att hon kan få lite ont där läkarna tog bort. Sedan så har hennes mens varit lustig senaste månaderna säger hon. Till exempel att hennes mens kan börja som vanligt och sedan när det ska sluta börjar det om från början igen. Hon anade att hennes blödningar börjat gå mot Slutet, eftersom min mormor (min mamma's mor) fick slut på sitt när hon var 40 år. Själv så är min mamma 43 år gammal. Min mamma ringde och fick tid till gynekologen för kolla upp det.
Där fick hon två läkare som satt henne i sådan "trevlig" stol där med bena i luften samt ultraljud. Dom sa att hon hade cysta i ena äggstockarna och att hon ska få tid till operation inom tre veckor.
... Jag undrar lite om någon som själv haft det till exempel hur mådde ni innan ni gjorde operation och efteråt?
Är det några tecken som jag och hon bör vara oroliga av eftersom jag vet att man kan få cancer av detta. Efter varit efter besöket hos där, gynekologen, så himla orolig.
Min mamma mår bra annars men säger att hon kan få lite ont där cystan sitter och att nu någon månad att hennes knä kan svida lite. Bör jag vara orolig??
Och ni som har haft cysta i äggstockarna och fått cancer, hur klarade ni det? Arså, hur blev ni som blev friska med hjälp av??
Snälla svara någon! m ( _ _ ) m
~Orolig dotter ~