• Vargen1979

    "Jag söker en partner, inte en ny mamma för mina barn"

    Detta är ett argument jag ofta stött på i dejtingdjungeln. Som svar på att jag inte är intresserad av män med barn i bagaget. Vad är det som är svårt att förstå med att man, primärt, inte är intresserad av att ta del av uppfostran av andras ungar? Jag menar, om jag hade haft barn så hade jag utgått ifrån att min partner ville vara en del av dess liv!?

  • Svar på tråden "Jag söker en partner, inte en ny mamma för mina barn"
  • Dragonball

    Tolkar det som att de menar att de inte är intresserade av att du ska ta del i deras barns liv utan bara vara flickvän till dem. Men det ena skulle i en varaktig relation ändå antagligen leda till att det påverkar dig så att du får ta mer ansvar än du vill, så det är nog klokt att vara hård på den punkten när du inte vill. De kanske är mer ute efter sex/dejting/lite kul ihop, inte nytt äktenskap?

    Skulle jag skaffa en ny man om det gick snett mellan mig och maken så skulle jag nog inte heller vilja att han skulle ta någon papparoll. Barnen har ju en pappa. Vara med och göra grejer är väl en annan sak, men inte "leka pappa". På samma vis som jag inte "leker mamma" till styvdottern. Hon har en bra mamma redan. Umgås med henne gör jag ju.

  • Vargen1979
    Men det ena skulle i en varaktig relation ändå antagligen leda till att det påverkar dig så att du får ta mer ansvar än du vill, så det är nog klokt att vara hård på den punkten när du inte vill. De kanske är mer ute efter sex/dejting/lite kul ihop, inte nytt äktenskap? 

    Huvudet på spiken tror jag! Tack. Saken är att jag är rätt så tydlig med att jag är ute efter en fast relation så det är nog därför jag känt mig så kränkt av dessa män. Har inte riktigt förstått vad det är som inte kommuniceras men det är nog helt enkelt så att de inte respekterat att jag inte är ute och "leker".   
Svar på tråden "Jag söker en partner, inte en ny mamma för mina barn"