• Anonym (Kollektivresenär)

SL suger !!

Alla jävla tågbolag verkar ha inkompetent och kundhatande personal och ledning. Nu senast för en timme sedan drabbades jag av SL. De väljer att ha kontroll på bussen när deras hemsida LIGGER NERE för sevice så att det INTE går att köpa biljett. Och jag är strandsatt i bushen. Och busschauffören hånler och säger att jag får ta en frisk promenad istället. Med mitt onda ben :( Jävla pack!!

• Svar på tråden SL suger !!

Det här är tråden för oss arga kollektivresenärer där vi kan spy galla över SL (och andra bolag) och dela med oss av våra negativa upplevelser av kollektivtrafiken.

• Niju

Ja hatar också sl...laddade på det här nya kortet som ersätter remsan med 100 kronor (det ska räcka för tur och retur till t-centralen+att jag hade 50 kronor i kortet sen innan).
    När jag sen klockan 9 på kvällen var på väg hem med min ettåriga dotter sovandes i vagnen höll jag på att bli avkastad från Roslagsbanan för att kortet helt plötsligt var TOMT.
    Fick köpa sms biljett Kräks 

Men det jobbiga är att jag inte ens KAN köpa sms-biljett. Försökte registrera mig tidigare men fick först bara felmeddelanden. Andra gången var det nåt annat krångel. Och nu när jag verkligen behövde en sms-biljett så ligger deras sida nere. Och JUST DÅ VÄLJER SL ATT HA SINA JÄVLA KONTROLLER!! Har de skaffat sig en annan taktik att tjäna pengar? Göra det omöjligt att köpa biljett och sedan haffa alla som tvingas till att försöka planka??

• Feltryck01

Har de verkligen kontroller? Såg kontroller på tunnelbanan för någon vecka sen, men det var första gången jag sett dem på flera år.

Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • MikNis
    Anonym (Kollektivresenär) skrev 2013-05-07 10:12:54 följande:
    Men det jobbiga är att jag inte ens KAN köpa sms-biljett. Försökte registrera mig tidigare men fick först bara felmeddelanden. Andra gången var det nåt annat krångel. Och nu när jag verkligen behövde en sms-biljett så ligger deras sida nere. Och JUST DÅ VÄLJER SL ATT HA SINA JÄVLA KONTROLLER!! Har de skaffat sig en annan taktik att tjäna pengar? Göra det omöjligt att köpa biljett och sedan haffa alla som tvingas till att försöka planka??
    Ingen tvingade väl  dig på tåget...?

Annars kan det vara en ide att köpa en cykel då slipper man kollektivtrafiken  

• Feltryck01
    MikNis skrev 2013-05-07 10:18:03 följande:
    Ingen tvingade väl  dig på tåget...?

Annars kan det vara en ide att köpa en cykel då slipper man kollektivtrafiken  
    Haha. Bor du i Stockholm? Du kan försöka ta dig från en förort, typ Huddinge, till en annan på andra sidan stan, typ Solna, på cykel! Som en dans
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
    Feltryck01 skrev 2013-05-07 10:17:06 följande:
    Har de verkligen kontroller? Såg kontroller på tunnelbanan för någon vecka sen, men det var första gången jag sett dem på flera år.

Det va på bussen. Det satt två extragubbar med föraren som påstod sig vara kontrollanter. Jag frågade om det va lämpligt att ha kontroller när deras hemsida ligger nere men det tyckte de gick helt utmärkt.
  • MikNis
    Feltryck01 skrev 2013-05-07 10:22:23 följande:
    Haha. Bor du i Stockholm? Du kan försöka ta dig från en förort, typ Huddinge, till en annan på andra sidan stan, typ Solna, på cykel! Som en dans
    nej men jag har rört mig en del i köpenhamns området. 
    och där funkar det bra att cykla 
  • Feltryck01
    Anonym (Kollektivresenär) skrev 2013-05-07 10:26:19 följande:

Det va på bussen. Det satt två extragubbar med föraren som påstod sig vara kontrollanter. Jag frågade om det va lämpligt att ha kontroller när deras hemsida ligger nere men det tyckte de gick helt utmärkt.
    Hm.. Låter jätteknasigt.. De måste ha blåa jackor på sig, klarblåa, där det står "SL kontrollant" på ryggen. Hade de det?
    MikNis skrev 2013-05-07 10:26:28 följande:
    nej men jag har rört mig en del i köpenhamns området.  och där funkar det bra att cykla 

Nu var det så att jag va i bushen långt ifrån nån cykel, pressbyrå eller nåt annat ställe som säljer biljetter. Men det gick bra att gå med mitt onda ben trots ett stort lidande.
Svar på tråden SL suger !!