• Anonym (Kollektivresenär)

SL suger !!

Alla jävla tågbolag verkar ha inkompetent och kundhatande personal och ledning. Nu senast för en timme sedan drabbades jag av SL. De väljer att ha kontroll på bussen när deras hemsida LIGGER NERE för sevice så att det INTE går att köpa biljett. Och jag är strandsatt i bushen. Och busschauffören hånler och säger att jag får ta en frisk promenad istället. Med mitt onda ben :( Jävla pack!!

• Svar på tråden SL suger !!
  • sextiotalist
    MikNis skrev 2013-05-07 10:26:28 följande:
    nej men jag har rört mig en del i köpenhamns området. 
    och där funkar det bra att cykla 
    Köpenhamn är en betydligt mindre stad än Stockholm, även till ytan.
  • sextiotalist

Får man inget laddnngskvitto när man laddar kortet, det kan ju vara bra att ha som bevis att man laddat.

• LFF
    Anonym (Kollektivresenär) skrev 2013-05-07 10:26:19 följande:

Det va på bussen. Det satt två extragubbar med föraren som påstod sig vara kontrollanter. Jag frågade om det va lämpligt att ha kontroller när deras hemsida ligger nere men det tyckte de gick helt utmärkt.
    Men hur ska de veta att sidan ligger nere? Och varför skulle de lita på dig när du säger det?

Självklart suger det med kontroll när systemet skiter sig men det är (tyvärr) inte deras problem. Då får man helt enkelt lösa biljettfrågan på annat vis genom att fixa ett accesskort med reskassa på.

Sen håller jag med om att SL's nya sms-system suger och har haft alldeles för mycket problem sen det infördes, vilket också märks på försäljningen av sms-biljetter.
    Feltryck01 skrev 2013-05-07 10:28:55 följande:
    Hm.. Låter jätteknasigt.. De måste ha blåa jackor på sig, klarblåa, där det står "SL kontrollant" på ryggen. Hade de det?
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?

Om jag ska va helt ärlig har jag ingen aning. Kommer inte ihåg vad dom hade på sig. Kanske ville chauffören bara skrämmas eller jävlas med mig.
  • Duckan

Jag ogillar starkt de här nya laddningsbara korten. Svårt att hålla reda på hur mycket man har kvar då det inte visas när du åker t-bana. Vips står du där utan giltigt kort och kan inte åka med. Jag tänker inte haka på sms-biljetterna igen då de är löjligt dyra och det försvårar allting.

• LFF
    sextiotalist skrev 2013-05-07 10:34:04 följande:
    Får man inget laddnngskvitto när man laddar kortet, det kan ju vara bra att ha som bevis att man laddat.

Men det säger ju inget om hur mycket som finns kvar på kortet (om man inte laddat precis innan).
  • Duckan

Ts, förresten, glöm inte att kolla upp så de inte drar pengar för biljetterna du aldrig fick. Det har hänt både mig och min man. Ganska stor summa när du skickat sms 5 ggr.

• LFF
    Duckan skrev 2013-05-07 10:37:56 följande:
    Jag ogillar starkt de här nya laddningsbara korten. Svårt att hålla reda på hur mycket man har kvar då det inte visas när du åker t-bana. Vips står du där utan giltigt kort och kan inte åka med. Jag tänker inte haka på sms-biljetterna igen då de är löjligt dyra och det försvårar allting.

Men det kommer ju upp en symbol i rutan på läsaren när du har motsvarande tre standardresor kvar på kortet (stor och fin gul kant, precis som när det är tre dagar kvar på månadskortet). Och har man registrerat sitt kortnummer på sl.se så kan man alltid logga in där och kolla saldo.
    LFF skrev 2013-05-07 10:35:22 följande:
    Men hur ska de veta att sidan ligger nere? Och varför skulle de lita på dig när du säger det? Självklart suger det med kontroll när systemet skiter sig men det är (tyvärr) inte deras problem. Då får man helt enkelt lösa biljettfrågan på annat vis genom att fixa ett accesskort med reskassa på. Sen håller jag med om att SL's nya sms-system suger och har haft alldeles för mycket problem sen det infördes, vilket också märks på försäljningen av sms-biljetter.

Självklart är det deras problem om de har ett skitsystem. För det första förlorar de intäkter om det är omöjligt att köpa biljetter. För det andra får de missnöjda kunder. Nää, jag tycker faktiskt de kunde ha nån sorts good will och vara schyssta mot sina kunder.
  • Duckan

LFF, man kan visa sin telefon att man skickat sms-biljett men inte fått svar. Då ser de att man försökt göra rätt för sig.

Svar på tråden SL suger !!