• Mera76

    Finns det nyplussade mammor i Karlskronatraktetna?

    Hade varit roligt att samtala med andra i närheten som är ungefär lika långt gångna.. Själv är jag 36, väntar besked om graviditet eller ej. Har för flera dagar sedan fått ett svaaaagt plus vilket jag fortfarande hoppas stämmer!! Det känns som det borde göra det. Annars borde mensen kommit för 3 dagar sen :)

  • Svar på tråden Finns det nyplussade mammor i Karlskronatraktetna?
  • barbarmama

    God eftermiddag! Jag är från Karlskrona, men bor för tillfället i Ronneby. Är 24 år i juni.

    Idag är jag i v.11 (10+3) och det känns helt overkligt. Senaste veckorna har verkligen sprungit iväg. Känns som det var nyss som vi var i v.3 och plussade :) men skönt att allt framskrider som det ska och bebis mår bra!

    Detta är andra barnet. Har en son sen tidigare, född okt -2010.

    För en vecka sen så var jag på läkarbesök på mvc, där de skickade remiss till gyn för KUB&NUPP-test och då gjordes även detta ultraljudet, där de konstaterade att jag var i v.9+3 och inte 9+1. Så BF verkar bli den 22 december istället för julafton, men det gör ingenting. Vi hoppas på att få innan julafton, så att vi kan få fira jul tillsammans, hela familjen samlad och vara hemma. Hade nog känts konstigt om man firade jul på BB :)



     ♥ Att vara gravid är den Bästa tiden i mitt liv ! ♥
  • Mera76

    Hej! Vad roligt!! Började kännas som jag var den enda i hela Blekinge som skulle ha barn runt årsskiftet! Vilken underbart fin bild på lilla livet! Vi ska på ett tidigt VUL imorgon då jag är i v 7+3. Ska bli så härligt att få se. Det är första barnet för sambon men mitt fjärde. Jag fick första dottern när jag skulle fylla 22, så ungefär som du. Min yngsta hinner dock bli 10 nästa år så det blir en sladdis...

  • Mera76

    Det gick bra, vi såg ett litet pickande hjärta! Så nu har beställt tid för inskrivning, men det blir hela 5,5 v väntan! Är i v 14 då! Har för mig att jag gått på inskr v10 förut!
    Varför ska ni göra kub/nupptest? De brukar inte erbjuda det när man är så ung..

Svar på tråden Finns det nyplussade mammor i Karlskronatraktetna?