Inlägg från: Jellybeans |Visa alla inlägg
  • Jellybeans

Weekend i Istanbul

Jag är nyss hemmkommen från istanbul. Jag har varit där ett antal gånger och älskar denna stad fortfarande.. Dock har jag inte varit där med barn, men tror att de kan uppskatta båtturerna på bosporen eller till prince island. Finns även mkt parker och "lekland", auqarium och zoo.
    Dock rekomenderar jag att ni inte åker mitt i sommaren då det kan vara för varmt. Det finns badplatser att besöka på tex prince island men resmålet är inget idealiskt badort. Sedan tror jag att även sevärdugheter så som basilika cisternerna kan vara spännande för barn, då man kan se i de underjordiska grottorna en massa karpar som simmar. Ojj så långt mitt inlägg börjar bli. Men jag rekomenderar istanbul. Det är ju en stor stad, fler invånare än i sverige, så det finns ngt för alla!

• Jellybeans

Ett sista tips från mig om ni ska dit är hotellet victory. Det ligger centralt, nära "spårvagn" och alla större sevärdigheter så som blåmosken, aya sofia och bazaren. De har spa med pool, frukostbuffe, takterass osv. Jag och min mor bodde där 3nätter för 1000kr var. Om det är en weekend tycker jag att priset är värt. Hoppas du får en trevlig resa vart än du åker!! :)

Svar på tråden Weekend i Istanbul