• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Nenia

Snälla snälla du flytta därifrån omgående och ta din dotter med dej! Du låter som om du inte ännu har kommit till insikten att han faktiskt misshandlar ert barn!! Slår - aldrig okej, slår så det blir märken - det finns väl ingen i världen som kan blunda för det!!! Fota hennes märken och polisanmäl honom och se till att hon aldrig måste vara nära honom igen. Din man har ren svikit henne, se till att hon har åtminstone en förälder som gör det rätta och skyddar henne.

• Lena
    fläta skrev 2013-05-10 12:20:16 följande:
    Så du tycker att ts ska invänta en smäll till för barnet? Barnet ska behöva få stryk ännu en gång för att du råder ts att gulla med sin uppenbart störda idiot till karl? Ha lite tålamod med honom liksom? Han kanske skärper sig och plötsligt inser att han behöver hjälp?

Herregud, så dumt.   
    Nej jag tycker inte hon ska vänta men jag tror inte polisanmälan gör skillnaden det tror jag däremot vård/behandling gör.
  • Anonym (Kvinna)

Senare idag så kommer den här tråden ha ett par hundra inlägg som säger att du ska polisanmäla och lämna din man. Vilket du inte kommer göra. För du älskar honom, tror på att han kan ändra sig och är inte alls redo att lämna honom för en sådan här sak. Så du kommer stanna. 

Det bästa du kan göra är att prata med honom. Inte när han är arg, utan när han är lugn och sansad. Förklara att det här är viktigt och på allvar för dig, att du inte vill se honom slå er dotter. Försök hitta lösningar tillsammans för att hans stubin ska hålla längre. Det måste ju finnas någonting annat i grunden som gör att han triggas till detta. Mår han dåligt? Överstressad?

Jag tror att lättare fall av misshandel är extremt vanligt och det är kanske inte en anledning att polisanmäla och lämna alla gånger. För 50 år sedan var det ju snarare normen att daska till sina barn ibland, och 50-talisterna vi har idag växte ju upp som fungerande människor, eller? 

• nozpa
    Nenia skrev 2013-05-10 12:20:33 följande:
    Snälla snälla du flytta därifrån omgående och ta din dotter med dej! Du låter som om du inte ännu har kommit till insikten att han faktiskt misshandlar ert barn!! Slår - aldrig okej, slår så det blir märken - det finns väl ingen i världen som kan blunda för det!!! Fota hennes märken och polisanmäl honom och se till att hon aldrig måste vara nära honom igen. Din man har ren svikit henne, se till att hon har åtminstone en förälder som gör det rätta och skyddar henne.
  • Scarlet 0007

Skulle förmodligen tappa fattningen och slå tillbaka, om min man slog mitt barn. Något som är helt klart är att jag skulle lämna mannen för gott. Delvis för att markera för mitt barn, delvis för att hålla mitt barn säkert, delvis för att min kärlek till denne man skulle dö på stubinen om han slår mitt/ hans/ vårt/ något barn. Vad han har för andra kvalitéer är helt irrelevant. Han kan vara Jesus själv, men slår han barn så ska han ut.

• Anonym (j)

Alla ni som skulle slå karl, ni är väl inte mycket bättre själva att använda våld!

• tundra

TS.
    Du låter honom slå ert barn.
    Varje dag du stannar är ett svek - att stanna gör dig lika ansvarig som honom.

Polisanmäl och ring kvinnojouren.

• tideloo

Det är inte ok att slå sitt barn, vad gör det mer ok för det var vanligt på50-talet? Då rökte alla gravida också.....

Ts: han behöver hjälp och din dotter behöver ha en trygg miljö att växa upp i. Jag hade polisanmält min sambo om han skivor dotter, barnets säkerhet och trygghet måste sättas föest

• UrBalans

Ja vad ska du göra??  det är inte lätt att vara villrådig o inte veta vad som är rätt el fel....

Herregud ... Börja med att kasta ut karlfaaan med huvudet före!!! Sen ser du till att allt umgänge sker övervakat!

Det kan inte vara så svårt att välja mellan rätt o fel...

• nozpa
    Anonym (j) skrev 2013-05-10 12:25:13 följande:
    Alla ni som skulle slå karl, ni är väl inte mycket bättre själva att använda våld!

Rör någon mina barn så kan jag lova att personen får 10 ggr tbx. Ja vissa undantag om det handlar om småbarn som bråkar såklart.
    Men en vuxen människa? Och dessutom en som ska vara barnets trygghet? Hade inte kunnat behärska mig. Iofs hade min man slagit något av våra barn så hade jag inte gått och funderat på vad jag skulle göra. Av ren reflex hade jag nog slagit honom. 
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(