• Anonym (:()

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Jag vet inte vad jag ska göra! Min man tappar tålamodet jätte lätt och blir arg, jag är så arg och besviken på honom. Han slår våran dotter för minsta lilla när han har haft en lång dag på jobbet och är trött, han blir som det hemskaste monster! Våran tvååring snart 3 i sommar är ganska vild och trotsig. Iförrgår fick jag nog, han smällde till henne 5 gånger på bara 2-3 tim, på kvällen före läggdags. Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet, hon stod på toa stolen. Jag blev förbannad och tog henne och sa åt han att gå därifrån. Jg får trösta henne och jag mår för jävligt. Hur kan jag ha en man som inte har någon kontroll hon är bara ett barn!! Ändå är det jag som har varit hemma med barnen varenda dag, men aldrig att jag skulle slå mina barn när dem är jobbiga. Vi bråkade dagen efter och han får det att låta som att det är mitt fel, han blir arg på MIG! Han säger att han inte vill göra som han gör, men han är stressad och trött då menar han att jag ska hoppa in och ta över allt:/ jag har alltid sagt till mig själv att aldrig vara med en man som slår barn, jag hatar det. Det går emot allt jag står för! För övrigt är han underbar och älskar son familj, kramar och säger att van älskar dem till barnen. Ska kg behöva skydda mina barn mot deras egen far!!? Jag vägrar stå bredvid detta. Han har sagt flertal gånger att han ska sluta. Men nu har set blivit värre. Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
  • Anonym (sansad)
    Mizzii skrev 2013-05-10 15:39:27 följande:

Nu är det fredag och då brukar sjuka trådar komma upp här på FL och hoppas detta är en sådan men är detta påriktigt så är du sjuk i huvudet TS som inte redan dragit iväg med barnet ifrån honom och anmält honom.
    Du är inte bättre än honom om du inte drar utan låter det bara vara. 

Ja här låter det som vanligt: Lämna honom, släng ut honom, polisanmäl honom!

Jag föreslår att du bokar in ett samtal för er båda hos familjeterapeut. Vill han inte gå med på det så ska du nog överväga att lämna honom. Men där uppkommer ett nytt dilemma. Det vill till mycket innan en pappa nekas umgänge med sitt barn, och jag betvivlar (av egna erfarenheter) att de smällar han gett din dotter skulle räcka.
    Och hur ska du våga låta honom vara ensam med dottern och umgås med henne utan att kunna ha uppsikt?

Jag tycker i alla fall att han behöver få tala med någon som kan sånt här. Att du ts säger till tycks inte ha nån verkan. Och jag anar att du i grunden inte vill lämna honom. Så ge honom en chans, men bara EN. Okej, nu kommer jag att få mothugg och det kommer att skrivas att han redan fått sina chanser. Jag kan ta det, men jag vill i alla fall vara realistisk och föreslå nåt konstruktivt. Jag tror nämligen inte att flickan skulle bli särskilt lycklig av att familjen splittras, för han slår henne väl inte precis jämt?  Och som sagt, han kommer att få umgängesrätt....    
  • nozpa
    Anonym (sansad) skrev 2013-05-10 15:55:17 följande:
    Ja här låter det som vanligt: Lämna honom, släng ut honom, polisanmäl honom!

Jag föreslår att du bokar in ett samtal för er båda hos familjeterapeut. Vill han inte gå med på det så ska du nog överväga att lämna honom. Men där uppkommer ett nytt dilemma. Det vill till mycket innan en pappa nekas umgänge med sitt barn, och jag betvivlar (av egna erfarenheter) att de smällar han gett din dotter skulle räcka.
    Och hur ska du våga låta honom vara ensam med dottern och umgås med henne utan att kunna ha uppsikt?

Jag tycker i alla fall att han behöver få tala med någon som kan sånt här. Att du ts säger till tycks inte ha nån verkan. Och jag anar att du i grunden inte vill lämna honom. Så ge honom en chans, men bara EN. Okej, nu kommer jag att få mothugg och det kommer att skrivas att han redan fått sina chanser. Jag kan ta det, men jag vill i alla fall vara realistisk och föreslå nåt konstruktivt. Jag tror nämligen inte att flickan skulle bli särskilt lycklig av att familjen splittras, för han slår henne väl inte precis jämt?  Och som sagt, han kommer att få umgängesrätt....    
    Ja men lite stryk ibland får väl barnen ta?
  • Anonym (?!)

Hur fan kan du ens undra över vad du ska göra? Är inte det självklart?!

Vadå "Jag vägrar stå bredvid detta", som du säger? Skämtar du? Det är ju PRECIS det du gör! ..och verkar ha gjort ett tag. Tyvärr tror jag att er dotter kommer få stå ut med det här ett bra tag till och det är bådas erat fel i så fall. Hans för att han faktiskt slår, ditt för att du är så jäkla svag och inte bryr dig om din dotters välmående nog till att ta henne ur situationen.

Det spelar ingen roll om han annars är så "himla bra".  

Anmäl honom och flytta därifrån.     

• city cat
    nozpa skrev 2013-05-10 16:02:25 följande:
    Ja men lite stryk ibland får väl barnen ta?
    Jag förstår vad du menar men: Kräks på det du citerade.
  • 2an

Två alternativ

- familjeterapi

- lämna honom / anmäl till polisen

Du vet bäst själv vad ditt barn behöver.

• Anonym (uppbrott)

Du frågar på Fl vad du ska göra när din man slår ert lilla barn hela tiden?
    Du vet att misshandel är olagligt och att man polisanmäler människor som misshandlar sina barn?

• Mrs VW

Jag vet inte vem som är värst här, det du gör TS är passiv misshandel. Det vill du väl inte ta del av? Just nu är du lika skyldig som pappan.

Självklart måste du hjälpa dina barn OCH din man. Kontakta socialen och ta dina barn därifrån. Detta är mycket allvarligt. Gör du inget nu så gör även du ett lagbrott och kan förlora barnen.  

• Malicken

Du måste naturligtvis ta dina barn och flytta. Han kommer aldrig sluta slå. Det kommer va jättetufft för dej. Men du måste visa dina barn att det inte är ok att bli slagen. De har säkert 15-20 år kvar innan de kan flytta hemifrån och det hinner bli många slag innan dess. All styrka till dej.

• Moonis

JA! Du ska skydda dina barn från detta för han bryter ner barnen! Dina barn kommer få men för livet och kanske även anklaga dig för att inte skydda dom när dom behövde det som mest!

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(