Utländska tester och behandlingar
Hej tjejer! Råkade hitta den tråd när jag för en gångs skulle kikade vad det finns för trådar här på FL. Brukar bara skriva i mina gamla vanliga
cff; hann redan beklaga i en annan tråd ditt senaste försök med de 'tomma' folliklarna men - så fruktansvärt ledsamt .
Jag tror jag har varit med om det mesta under alla mina försök och googlade också en gång i tiden 'empty follicles' och lärde mig att det finns inte något sådant. Alltså alla folliklar har ägg men i vissa fall går de inte att få ut (läkarna säger ju gärna att det är pga äggkvaliteten men tror inte riktigt på det) för det kan ha fäst hårt mot follikelväggen. Det kan bero på att ägget är omoget, att man t ex inte fått nog med LH. Jag har provat både ovitrelle och pregnyl och för min del har pregnylen fungerat bättre. Så vissa kan behöva två doser ovitrelle eller så byta till pregnyl (då får man också två doser 5000IUx2) för att få ut mogna ägg.
Så Mikki,som svar på din fråga, att inte få ut ägg behöver inte betyda att äggen är av dålig kvalitet utan behandlingen som gått snett. Men det finns väl ingen klinik i Sverige som skulle erkänna det
kram på er