Utländska tester och behandlingar
SKICKA MENSBLOD TILL ATEN
Jag skrev just en kort beskrivning till en kompis för hur hon praktiskt skall gå till väga för att skicka mensblod till Aten. Det finns ju redan massor med olika beskrivningar av detta på nätet, men eftersom jag nu ändå har skrivit den så kan jag lika gärna dela med mig av den till er också.
OBS, jag har valt att beskriva hur man skickar blod till Locus Medicus för deras stora test, Life-Codes test är ju billigare, men det verkar inte som att det är lika tillförlitligt (och så testar det för färre saker).
Aten (kostnad 300 eur ? proverna skickas med vanlig post)
För att testa om du har några gamla könsjukdomar eller bakterier som gömmer sig i livmodern (och inte syns på vanliga blodprov ? tydligen inte helt ovanligt) skickar du mensblod till Aten. De testar för totalt 17 könsjukdomar.
Blodet samlar du in i ett urinprovsrör (köper du på apoteket för 30 kr) som du lindar in i hushållspapper och en plastpåse och lägger, tillsammans med en lapp där du skriver ditt namn, mailadress och att du vill göra 17-STD-testet, i ett vadderat kuvert och skickar med vanlig post. Skicka till
Locus Medicus SA
4 Sofias Sliman St., 115 26 Ampelokipoi
Athens, Greece
Skicka samtidigt ett email till [email protected] där du säger att du postar blodprovet och vill göra 17 STD-testet. Då skickar de dig ett ok samt en ?payment authorization form?.
Här finns en beskrivning av hur du kan gå tillväga för att samla in blodet: http://www.locus-medicus.gr/index.php/en/hiddenc-en
Vilka prover har Dr D meddelat dig om att ta? Jag ska försöka att lösa det så jag kan ta dessa tester i Sverige och inte behöva betala massa tusenlappar till Dr D i Aten. Kan du räkna upp dessa prover är du en ängel?
Mvh