Fyra missfall... vad ska jag göra?
Jag fick två mf innan jag blev gravid nu tredje gången (är nu i v.27) och läkaren trodde det kunde vara pga progesteronbrist då jag inte hade svårt att bli gravid, jag fick bara inte behålla. Så han sa att vid nästa plus skulle jag börja med progesteronvaggisar, men att dagligen gå runt och känna sig så äcklig och smutsig pga vaggisarna i 15 veckor var inget som kändes så upphetsande för mig.. Så jag köpte hem progesteronkräm och smorde mig tre ggr om dagen istället för att ta vaggisar och smorde till v.15-16.
Denna kräm, progesterall, kan du köpa på nätet och prova själv om du så vill vid nästa plus. Progesteron är ju något som finns naturligt i kroppen och alltså inte skadar att ta utan läkares inrådan.
Sen är det ju inte säkert att du har just progesteronbrist men vet många som haft det och det har då orsakat mf på mf och sen har dom tagit vaggisar eller kräm och fått behålla barnet.
Har ni fått göra någon mf-utredning? Det ska man ju få efter 3 mf. Annars kan det ju vara en bra idé att ta kontakt med läkare nu, eller igen och stå på dig att du vill ha hjälp.
Hoppas du får hjälp på något sätt och får behålla nästa gång! :)