lovea01 skrev 2013-05-11 21:32:01 följande:
Känner igen mig lite i detta. För här hemma har jag oxå 2 små, snart 3 och min man jobbar och på fritiden är han ute. Hjälper till lite ibland med att ta ut barnen men oftast bara en av dom ich andra stannar hos mig. Och efter att man städat och allt det där gamla vanliga så skulle man ibland vilja gå ut själv en stund, ta en fika med nån eller så men då måste man alltid ta med barnen. Får inte mycket tid till sig själv, mest stress och tjat hela dagarna och efter att barnen somnat på kvällen vill man helst hitta på nåt men slutar oftast med sova eller städa upp efter dagen. Jag skulle vilja ha en dag åt bara mig själv, gå ut och shoppa och hitta på nåt med nån väninna i lugn och ro utab skrikiga barn. Men när barnen sover så brukar jag oftast passa på att fixa mig innan dom vaknar om vi ska ut någonstans eller att jag säger åt min man att ta en av dom då brukar man hinna med rätt så mycket. Så det går nog att planera allt då brukar det funka, annars blir jag oftast försenad och å brukar man ibte ha lust att gå ut sen om man måste stressa ihjäl sig. Det känns ju mycket enklare för män, som kan göra vad dom vill medan man måste va hemma och ta hand om allt ich planera allt. Skulle uppskatta mer hjälp från min man speciellt nu när man går runt med stor mage och är trött hela tiden. Så du är nog inte ensam:) hur gamla är dina barn? När dom sover så passa isåfall på att göra så mycket som du vet du inre kan göra sen när du måste ta hand om dom, och ta ut dom till lekparken eller något så dom blir trötta ich får av sig lite energi. Och be din man hjälpa dig, säg åt han att ta ut båda eller en av dom medan du fixar allt och dig själv. Jag har oxå bara en av mina på dagis ich jag tror det blir mycket lättare när alla är på dagis men under tiden är det planering som är nummer 1 :)
Men ärligt talat, varför går du med på detta?! Jag förstår inte. Dessutom skaffar du fler barn med någon som verkar skita totalt i att han har familj. Obegripligt. Hur kunde det ens gå så här långt innan du reagerade?
Samma frågor kan ställas till Ts, det är helt obegripligt att man låter det gå så långt.
Och snälla, snälla, sluta skriva om att männen "hjälper till" att laga sin egen mat, tvätta sina egna kläder, städa sitt eget hem och ta hand om sina egna barn. Det låter fruktansvärt efterblivet att kalla något som borde vara helt självklart för "hjälpa till"!