Inlägg från: pigglet |Visa alla inlägg
  • pigglet

egen tid. hur gör ni ?

Man delar på ansvaret med pappan?

• pigglet
    birgitt skrev 2013-05-12 01:07:10 följande:
    Det är super jobbigt att vara super mamma. Jag glömde att skriva att min man reser en hel del i jobbet.
    Jag ska snart tillbaka till jobbet efter mammaledighet. Men det klart det känns surt. Att alla pengarna man jobbar går till ungarna eller sin man, att jag aldrig får egen tid att ta bort mina sista 10 kg.att bara träffa vänner på Facebook .
    Det är lättare sagt än gjort. Barn ska ha rutiner, dom ska ha fritidsaktiviteter .
    Jag hoppas det bara är så här dom 4 första åren. Jag orkar inte mer .
    Men det klart jag blir avis på dom mammorna som kan äta middag ute med sina vänner. Gå till gymmet . Handla kläder till sig skälv.
    Nu är mina barn 5-10 år, och jag kan väl säga att nu undrar jag vad det var jag tyckte var så stressigt när de var små   ;)
    NU är det aktiviteter som gäller, livet är ett pusslande med skjuts, skola, middag, läxor... Helt ärligt - nu skulle jag ALDRIG få ihop det utan att vi hjälps åt jag och maken.

Jag tror det finns en ena sak att göra -  ni måste hjälpas åt. Annars får ni separera, så får du vila var annan vecka och han får ta ansvar själv under tiden.
Svar på tråden egen tid. hur gör ni ?