Inlägg från: birgitt |Visa alla inlägg
  • birgitt

egen tid. hur gör ni ?

jag måste fråga hur ni gör.
    jag har 2 ungar hela tiden. visst den ena går på dagis.
    jag får aldrig tid att ta hand om mig skälv. jag kanske får tid att duscha 1 gång var annan vecka.
    jag har aldrig tid att gå ut och springa. alla pengarna går till min man eller min älska son. dom måste hela tiden ha saker. 
    jag känner mig bortglömd ! inte ens min födelsedag ...min man glömde bort den och jag har fortfarande inte fått någon present efter 4 månader. 
    när vi ska göra någonting på helgen tex så måste jag se till att alla får mat, tvättade och påklädda. när vi ska åka så står jag där med pjamas.
    någonstans vill man som mamma se lite fin ut. men det kommer aldrig att hända.
    HUR GÖR NI ?  

• Svar på tråden egen tid. hur gör ni ?
  • birgitt
    pigglet skrev 2013-05-11 20:57:31 följande:
    Man delar på ansvaret med pappan?
    måste man säga det till pappan ? han är 40 år gammal. är inte det skälv klart ? 

• birgitt

Det är super jobbigt att vara super mamma. Jag glömde att skriva att min man reser en hel del i jobbet.
    Jag ska snart tillbaka till jobbet efter mammaledighet. Men det klart det känns surt. Att alla pengarna man jobbar går till ungarna eller sin man, att jag aldrig får egen tid att ta bort mina sista 10 kg.att bara träffa vänner på Facebook .
    Det är lättare sagt än gjort. Barn ska ha rutiner, dom ska ha fritidsaktiviteter .
    Jag hoppas det bara är så här dom 4 första åren. Jag orkar inte mer .
    Men det klart jag blir avis på dom mammorna som kan äta middag ute med sina vänner. Gå till gymmet . Handla kläder till sig skälv.

• birgitt

Det är inte meningen att ni ska tycka synd om mig. Det är inte därför jag skrev. Jag vill bara ha tips.
    Nej jag har inte tid att ta hand om mig skälv. Jag ska diska, städa , plocka , Damsuga, dagis , handla mat lägga ungar, lämna ungar på dagis. Min man reser i jobbet. Jag har ingen barnvakt. Dom som säger att dom kan hjälpa till svarar aldrig i telefon när jag ringer. Jag har insett att jag får ta 4 tunga år av mitt liv med att släpa barnvagnen.
    Som sagt . Jag vill ha tips.

Svar på tråden egen tid. hur gör ni ?