• Coolkids

Hur stor åldersskillnad?

Hur stor skillnad är det mellan dina barn i ålder?
    Diskutera gärna i tråden vilken åldersskillnad ni har och hur ni upplever för / nackdelar med detta! :)

coolkids
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stor åldersskillnad?
  • yellow88

15 månader mellan 1:an och 2:an. Kommer bli 23 månader mellan 2:an och 3:an..

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
  • CeeJay

18 månader och 25 dagar är det mellan våra döttrar.

Ingenting vi planerade i förväg Kan dock tycka så här i efterhand att det var VÄLDIGT tufft när barnen var små (i och med att jag även är kronisk sjuk) men nu när dom är 9 resp 7,5 år är det TOPPEN  

• Gudinnan

3 år mellan Första och Andra barnet OCH 2 år mellan Andra och Tredje barnet .
    Hoppningsviss så blir jag gravid så det är ca 3 år och månader mellan Tredje och Fjärde barnet.

Dottern blir 8 år
    Sonen blir 5 år
    Sonen blir 3 år     

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Jungblom

Mellan första och andra barnet är det 2 år och mellan andra och tredje kommer det vara 3 år

• Litet My

6 år mellan. Trodde det skulle bli jobbigt och att de inte skulle ha så stort utbyte av varandra men jag hade fel då storebror älskar lillasyster och gärna har med henne på allt. En annan fördel har varit att storebror varit ganska självgående och kunnat hjälpa till jämfört med om han varit 2 år. Det som är lite trist är att det är svårt att finna bekanta med lekamrater till båda barnen samtidigt.

• Flickan och kråkan

Vi har 16 månader mellan våra pojkar. Det har varit jobbigt periodvis, men nu är de 4 respektive 5,5 år och det är fantastiskt. De har sådan glädje av varandra och är varandras stora trygghet i livet. Till lillebror/lillasyster kommer det att bli 4 respektive 5,5 år. Det ska bli jättespännande att se en annan typ av syskonskap. Det är 7 år mellan mig och min storasyster och vi är väldigt tajta, men så klart annorlunda typ av syskonskap under barndomen då man inte är jämnåriga.

• Mercurialis

Det är två år och tio månaders ålderskillnad mellan mina två barn. Några nackdelar kan jag inte komma på.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • cosinus

2 år och 1 månad mellan 1 och 2
    1 år och 11 månader mellan 2 och 3
    2 år och 3 månader mellan 3 och 4

Så 6 år och 3 månader mellan 1 och 4.

Nackdelarna är väl att det är rätt intensivt och att småbarnstiden tar slut så snabbt. Nu såhär i efterhand skulle det ju ha varit lite roligt att få dra ut på bebistiden lite till :)

Svar på tråden Hur stor åldersskillnad?