Inlägg från: ScillaBlå |Visa alla inlägg
  • ScillaBlå

Syskon i Västerås.

Så där kom mensen då. Inte förvånad, bara besviken... Jävla skit! Men Valborg är ju också April. Får satsa på det istället...

• ScillaBlå

Åh, grattis 2 barnsmamma! Så under kan ske trots att mensen kommit :)

Hittade några gamla ÄL-test när jag städade badrumsskåpet idag. Nästa gång ska jag testa ordentligt och funkar det inte då så tar jag kontakt med KK. Men 2 barnsmamma är ju bevis på att det kan gå även efter ett år så jag får väl fortsätta att hoppas. Och fortsätta att njuta av ett glas vin på semestern ;)

• ScillaBlå

Varning, långt och bittert.

Jag har sedan i fredags haft molvärk i magen och under helgen har jag mått illa också. Den mens som jag hade förra veckan var mycket mindre än vanligt, så jag tänkte att kanske, kanske kunde det vara en nidblödning (fem dagar lång?) och jag kunde vara gravid ändå. Så imorse testade jag mig. Negativt så klart. Men då visste jag iaf så att jag kunde säga det när jag ringde Kvinnokliniken. Så jag ringde. Dels berättade jag mina symptom och dels berättade jag om situationen med att vi försökt under ett års tid. Ang. symptomen nu så trodde hon att det var antingen ägglossning eller en urinvägsinfektion. Men snälla...jag känner min kropp. UVI har jag inte haft på tio år, men jag vet att då svider det och gör ondare. Och ÄL har jag koll på, det är inte förrän till helgen och början av nästa vecka. Men nej, de var inte intresserade av att kolla mig utan jag fick vända mig till Vårdcentralen för att kolla UVI först. Så nu har jag en tid på VC på onsdag... Ang. att vi försökt under ett år sa hon att jag ju kunde vända mig till fertilitetskliniken om en vecka när de är tillbaka från semestern. Men sen såg hon att jag hade haft ett MF i september så då sa hon att de kommer att räkna ett år från senaste missfallet. Tyvärr råkade jag då säga att jag hade ett MF i maj också. "Men då är det ju ingen fara" sa hon "då KAN du ju bli gravid". Ja, det vet jag väl att jag kan, men varför stannar det inte och varför tar det så lång tid? Och varför har jag ont i magen?? Upprepade missfall räknas bara om man haft tre MF i rad utan en lyckad graviditet emellan...
    Jag känner min kropp och jag vet att nåt är fel. Sen vet jag inte vad det är som är fel. Jag vill bara få hjälp att ta reda på det. Snälla landstinget, kan ni vara så gulliga och hjälpa mig med det??...

MVH Bitterfittan

• ScillaBlå
    Malin021 skrev 2013-08-05 13:58:03 följande:
    ScillaBlå : vänd dig till kvinnoläkarna istället, jag går där och tycker dom är bättre än kvinnokliniken.

Tack! Kvinnoläkarna, ska kolla upp det. Är det privat eller?
  • ScillaBlå

Jag har ingen UVI och ingen annan infektion heller. Däremot massa hormon-blodprover tagna och en akut remiss skickad till KK. Pilutta KK!

• ScillaBlå

Tack Lakrits! Ja, det var skönt. Nu ska jag försöka att inte ta då stor plats i tråden men mina bekymmer. Hur går det för dig? Inga blödningar hoppas jag? Några andra roligare grav.symptom?

Och Angeni, BIM idag? Hoppas på plus för dig!

• ScillaBlå

Jag har testat med ÄL-stickor i en vecka nu. Tappade modet lite när de inte visade nåt alls i lördags när jag var säker på att jag hade ÄL. Men så imorse kissade jag på sista stickan, och tänk, den blev positiv. Så tydligen har jag ÄL tre dagar senare än jag trott (iaf den här cykeln). Tänk om det är så enkelt, att vi har sexat för tidigt varenda gång??... Fast ändå, simmarna borde ju överleva några dygn. Men men, ikväll kommer inte maken undan. Här ska bakas maj-bebis :)

Lakrits, VUL idag eller? Håller tummarna! Det var säkert bara en nidis :)

• ScillaBlå

Åh, va härligt med ett litet pickande hjärta Lakrits <3 Det kommer nog fortsätta att picka ska du se :) Sen kan du ju satsa på att föda på Sveriges vanligaste födelsedag som jag gjorde sist ;)

• ScillaBlå

Köpte ett par typ mammabyxor igår. Ett par till... Längtar så. Än lever hoppet :)

Svar på tråden Syskon i Västerås.